روزانه چه اندازه پنیر بخوریم؟

به گزارش راه ساری، پنیر یکی از انواع لبنیات محبوب است که در انواع مختلفی استفاده شده و در غذاهای مختلف مصرف می گردد. بعضی پنیرها نیز به طور جدا برای صبحانه یا به عنوان بخشی از سالاد ها استفاده می شوند. در این میان سوال مهم این است که مصرف چه مقدار پنیر در روز مفید است.

روزانه چه اندازه پنیر بخوریم؟

اگرچه احتمالاً معده شما به شما می گوید که چه زمانی باید مصرف یک ماده غذایی مانند پنیر را متوقف کنید اما انسان همیشه در خطر زیاده روی بوده و به ویژه وقتی با ماده خوشمزه ای مانند پنیر پیتزا روبرو باشیم، ممکن است اعتماد به معده چندان منطقی نباشد. در این میان آیا اندازه گیری دقیقی وجود دارد که نشان دهد اندازه پنیر مصرف شده بیش از حد است؟

پنیر سرشار از پروتئین و کلسیم سالم بوده و در عین حال این ماده سرشار از چربی اشباع شده و نمک است. به گفته بنیاد قلب بریتانیا، یک بخش 30 گرمی پنیر چدار می تواند نمک بیشتری نسبت به یک بسته چیپس داشته باشد.

باید توجه داشت که سطوح بالای چربی های اشباع شده به طور کلی کلسترول را بالا برده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. با این حال، شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد پنیر دارای نوعی اثر ماتریکس است که ما را تا حدودی در برابر اثرات نامطلوب چربی های اشباع شده محافظت می نماید.

بیشتر پنیرها با استفاده از آنزیمی به نام کیموسین برای انعقاد شیر تهیه می شوند. بعضی از پنیرهای تازه مانند پنیر کاتیج با استفاده از اسید تهیه می شوند. بعضی دیگر از پنیرها مانند پنیر سفید از ترکیب گرما و اسید استفاده می نمایند. در هر صورت دانستن این موضوع بسیار مهم است که طرز تهیه پنیر بر نحوه هضم آن به وسیله بدن شما تأثیر می گذارد.

نتایج یک مطالعه در سال 2017 روی 43 داوطلب سالم نشان داد که چربی پنیر خامه ای سریع تر از پنیر چدار هضم و جذب م ی گردد. محققان احتمال می دهند که قطرات چربی کوچک موجود در پنیر خامه ای ممکن است برای آنزیم های هضم نماینده چربی بدن قابل دسترس تر باشد.

در سال 2018، یک مطالعه جداگانه که به وسیله تیمی در دانشگاه کالج دوبلین انجام شد، نشان داد که مصرف پنیر باعث کاهش سطح کلسترول قابل توجهی نسبت به زمانی که اجزای آن به صورت جداگانه به عنوان کره، پروتئین و کلسیم مصرف می شوند، می گردد. بنابراین اجازه دهید اثر ماتریس بهانه شما برای افراط باشد. در انتها توجه داشته باشید که سالم بودن با خاصیت چاق نمایندگی متفاوت بوده و پنیر پیتزا بسیار چاق نماینده است. بنابراین در مصرف این ماده غذایی سودمند همیشه اعتدال را رعایت کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 دی 1401 بروزرسانی: 26 دی 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14717

به "روزانه چه اندازه پنیر بخوریم؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "روزانه چه اندازه پنیر بخوریم؟" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه چه اندازه پنیر بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید