روسیه کاردار سفارت آلمان را احضار کرد

به گزارش راه ساری، ایرنا نوشت: وزارت امور خارجه روسیه کاردار موقت سفارت آلمان در مسکو را احضار و مراتب اعتراض روسیه به مداخله خبرنگاران رادیو و تلویزیون دویچه وله در امور داخلی این کشور را به وی گفت.

روسیه کاردار سفارت آلمان را احضار کرد

در بیانیه وزارت خارجه روسیه که در همین رابطه منتشر شد، آمده است: در جریان گفت وگو با بیاته گژسکی کاردار موقت سفارت آلمان در مسکو، توجه طرف آلمانی را به غیرقابل قبول بودن اقدامات خبرنگاران شبکه رادیو و تلویزیون دویچه وله که در شبکه های اجتماعی ساکنان مسکو را دعوت به شرکت در اجتماعات غیرقانونی نموده بودند، جلب شد.

به طرف آلمانی تاکید شد که این گونه اقدامات رسانه ها مغایر با معیارهای حرفه ای و اصول اخلاقی خبرنگاری است و کوشش برای مداخله رسانه آلمانی در امور داخلی روسیه محسوب می گردد.

در سه هفته گذشته هر شنبه در پایتخت روسیه تجمع هایی در اعتراض به حذف شماری از نامزدهای مخالفان دولت در انتخابات شورای شهر برگزار شده است که دو مورد اخری بدون مجوز شکل گرفت.

ماموران امنیتی شامل پلیس مسکو و گارد ملی روسیه روز شنبه 685 نفر را در خیابانهای مسکو پایتخت روسیه به جرم شرکت در تجمعات غیرقانونی دستگیر کردند.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خاطرنشان نموده است که به کاردار موقت سفارت آلمان در مسکو هشدار داده شد که در صورت تکرار این گونه اقدامات از سوی آلمان، طرف روسی حق برای واکنش در چارچوب قوانین ملی روسیه را برای خود محفوظ می دارد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز 10 مرداد ماه نیز با توجه به ابراز نگرانی وزارت خارجه فرانسه از اعتراضات اخیر در روسیه به خاطر انتخابات محلی در مسکو، به سرکوب سخت جلیقه زردها در پاریس اشاره و گفت که فرانسه حق مداخله یا درس دادن به دیگر کشورها ندارد.

زاخارووا گفت: وزارت خارجه فرانسه نگران اعتراضات در مسکو است، همان فرانسه ای که حدود یک سال است به گفته ساکنان این کشور، اقدامات جنگی در آن بین معترضان و ماموران پلیس جریان دارد.

روسیه هفته گذشته آمریکا را هم به مداخله در ناآرامی های اخیر در مسکو و ارائه اطلاعات سفارت این کشور در روسیه در خصوص مسیرهای برپایی اجتماعات غیرقانونی متهم کرد.

پیشتر والنتین گوربونوف رئیس کمیسیون انتخابات مسکو در جمع بندی نتایج مرحله اول کارزار انتخابات مجلس محلی مسکو گفت که 233 نامزد در انتخابات ثبت شده اند که 171 نفر نمایندگان احزاب و 62 نفر نامزد مستقل بودند و 57 نفر نیز رد شدند.

انتخابات مجلس محلی مسکو به نام موس گور دوماً روز هشتم ماه سپتامبر (17 شهریور ماه) برگزار می گردد و ساکنان هر منطقه مسکو در مجموع 45 نماینده این مجلس قانونگذاری را انتخاب می نمایند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4242

به "روسیه کاردار سفارت آلمان را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه کاردار سفارت آلمان را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید