روش جدید هورمون درمانی برای مقابله با اوتیسم

به گزارش راه ساری، نتایج دو آنالیز جدید نشان می دهد فعالیت های هورمونی به نام وتزوپرسین نقش مهمی در مقابله با بیماری اوتیسم دارد و با استفاده از هورمون یادشده می توان بر بسیاری از ناتوانی های اجتماعی ناشی از اوتیسم غلبه کرد.

روش جدید هورمون درمانی برای مقابله با اوتیسم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، اگر چه هر دو تحقیق اجرا شده در این زمینه از اثرات مثبت کاربرد هورمون یادشده خبر می دهد، اما بعضی متخصصان می گویند هنوز بسیار زود است که بخواهیم به این نتیجه برسیم که می توان با استفاده از هورمون وتزوپرسین تمامی افراد مبتلا به اوتیسم را درمان کرد.

وتزوپرسین هورمونی است که توسط هیپوتالاموس در مغز فراوری می گردد و یکی از کارکردهای آن تنظیم فشار خون و نیز دمای بدن است. این هورمون کارکدی مشابه با یک هورمون دیگر به نام اکسیتوسین هم دارد که هر دو ارتباط فراوانی با رفتارهای اجتماعی انسان و کنترل آن دارند.

در مطالعه اول که در دانشگاه استنفورد انجام شده، 17 کودک 6 تا 12 ساله به علت استفاده مرتب از این هورمون به مدت 4 هفته شرایط بهتری پیدا کردند و در مطالعه دوم که توسط دارویی به نام balovaptan در انگلیس صورت گرفت باز نیز عملکرد مثبتی در ارتباط با بیماران مبتلا به اوتیسم رخ داد. داروی یادشده باعث بهبود فرایند عملکرد هورمون مذکور می گردد. قرار است تحقیقات در این زمینه برای رسیدن به یک نتیجه قطعی طی ماه های آینده ادامه یابد.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2598

به "روش جدید هورمون درمانی برای مقابله با اوتیسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش جدید هورمون درمانی برای مقابله با اوتیسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید