روش صحیح تمیز کردن مخلوط کن برقی

به گزارش راه ساری، مخلوط کن برقی یکی از وسایل پرکاربرد در هر آشپزخانه است که اغلب افراد از آن استفاده می نمایند. پس با تمیزکردن مخلوط کن از این وسیله پرکاربرد محافظت کنید. در اینجا روش صحیح تمیز کردن مخلوط کن به صورت مرحله به مرحله آموزش داده می گردد.

روش صحیح تمیز کردن مخلوط کن برقی

وسایل مختلف برقی برای راحت شدن کار ها در آشپزخانه و یاری به آشپز و اهالی خانه طراحی شده است. یکی از این وسایل محبوب مخلوط کن برقی می باشد. اگر بعد از هر بار استفاده، مخلوط کن را به خوبی تمیز کنید کار خود را راحت نموده اید. برای تمیز کردن اساسی یک بار در ماه از تمیزکننده های قوی تر بهره ببرید.

خبرنگاران در این بخش روش های تمیز کردن مخلوط کن با انواع محلول های تمیز کننده دست ساز و تمیزکننده های تجاری را مرحله به مرحله به شما آموزش می دهد.

مرحله اول: تمیز کردن پارچ مخلوط کن برقی

1- پارچ مخلوط کن را تا نصفه با آب گرم پر کنید. سپس چند قطره مایع ظرف شویی داخل آب بریزید. در پارچ مخلوط کن را ببندید، مخلوط کن را روشن کنید و یک دقیقه منتظر بمانید.

2- اگر لکه ای روی شیشه پارچ مخلوط کن باقی ماند، برای تمیز کردن آن از دو برش لیمو تازه بهره ببرید. درون مخلوط کن را با آب گرم تا نیمه پر کنید، چند قطره مایع ظرف شویی و دو برش لیمو داخل آن بریزید. درب پارچ مخلوط کن را ببندید و به مدت یک دقیقه آن را روشن کنید.

توجه: می توانید به جای لیمو از دو قاشق غذا خوری سرکه سفید استفاده نمایید.

3- سپس اگر هنوز روی پارچ مخلوط کن لکه های سفت مواد غذایی وجود داشت، روی یک اسفنج مناسب چند قطره مایع ظرف شویی بریزید و پارچ را با اسفنج خوب شستشو دهید.

4- اگر مخلوط کن برقی بسیار کثیف شده و راه های قبلی کارساز نبود، یک فنجان سرکه سفید درون پارچ مخلوط کن بریزید، چند قطره مایع ظرف شویی به آن اضافه کنید و حدود نصف فنجان جوش شیرین را با این مواد ترکیب کنید.

درب مخلوط کن را بسته و برای یک دقیقه روشن کنید. حداقل 8 ساعت صبر کنید تا این محلول داخل مخلوط کن بماند. سپس این محلول را درون سینک ظرف شویی بریزید و مخلوط کن را کاملا با آب شستشو دهید تا اثرات محلول تمیز کننده دست ساز از روی پارچ مخلوط کن پاک گردد.

5- بعد از انجام مراحل تمیز کاری، پارچ مخلوط کن را کاملا با آب بشویید، آن را برعکس روی یک حوله کاغذی قرار دهید و سپس صبر کنید تا در هوای آزاد خشک گردد.

همچنین بخوانید: راهکارهایی برای تمیز کردن قهوه ساز

مرحله دوم: تمیز کردن پایه مخلوط کن

1- درون یک ظرف مقداری آب گرم و چند قطره مایع ظرف شویی بریزید. با یک اسفنج یا حوله این محلول را روی پایه مخلوط کن بکشید و گرد و غبار و آلودگی های آن را به خوبی پاک کنید.

توجه: هرگز پایه برقی مخلوط کن را با آب نشویید زیرا آب ممکن است موتور دستگاه مخلوط کن را خراب کند.

2- سپس با یک دستمال و حوله مرطوب مواد شوینده را از روی پایه مخلوط کن پاک کنید.

توجه: سعی کنید قبل از اینکه لکه مواد غذایی روی پایه خشک گردد، آن را با دستمال سریع پاک کنید. لکه مواد غذایی بعد از خشک شدن سفت و چسبنده می گردد و پاک کردن آن بدون آب کار دشواری است.

3- برای پاک کردن دکمه های پایه مخلوط کن، از الکل و یک گوش پاک کن بهره ببرید. گوش پاک کن را درون الکل فرو برده و اطراف و شکاف بین دکمه ها را به خوبی تمیز کنید.

مرحله سوم: تمیز کردن تیغه مخلوط کن برقی

1- در این مرحله از تمیز کردن مخلوط کن برقی، باید تیغه مخلوط کن را از پارچ جدا نمایید. البته در صورتی این کار را انجام دهید که در مرحله شستشوی پارچ، تیغه به خوبی تمیز نشده باشد.

پایه پارچ مخلوط کن را بچرخانید تا تیغه از آن جدا گردد. سپس این تیغه را با مایع ظرف شویی و مسواک شستشو دهید و با آب مواد شوینده را از روی آن پاک کنید.

2- اگر تیغه مخلوط کن خیلی کثیف شده و به راحتی پاک نمی گردد، تیغه را از پارچ جدا کنید، درون یک کاسه یک لیتر آب بریزید و نصف یک قرص ماشین ظرف شویی یا قرص پلاستیک را درون آن قرار دهید. سپس تیغه را درون کاسه آب بگذارید. حداقل یک ساعت صبر کنید تا تیغه درون این محلول خوب تمیز گردد.

توجه: قرص پلاستیک، یک قرص تمیزکننده و ضد باکتری تجاری است که می توانید آن را از داروخانه یا فروشگاه های مواد غذایی تهیه نمایید.

3- واشر پایه تیغه مخلوط کن را بردارید و با استفاده از گوش پاک کن و چند قطره روغن زیتون یا روغن معمولی، واشر را روغن کاری کنید. این کار باعث بالا رفتن طول عمر واشر و حفظ خاصیت انعطاف پذیری آن می گردد.

همچنین بخوانید: آموزش تمیز کردن قسمت های مختلف مایکروفر

برگرفته از: Wikihow

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: setare.com
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13732

به "روش صحیح تمیز کردن مخلوط کن برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش صحیح تمیز کردن مخلوط کن برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید