روش های خانگی برای بهبود سریع درد ناراحتی معده

به گزارش راه ساری، ناراحتی معده عبارت کلی است که برای هر نوع اختلالی که ظرفیت بدن برای هضم غذا را تحت تأثیر قرار می دهد استفاده می شود. برخی اختلالات معده موقتی هستند درحالیکه برخی دیگر ممکن است اختلالاتی مزمن باشند. ولی، بسیاری

روش های خانگی برای بهبود سریع درد ناراحتی معده

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

ناراحتی معده عبارت کلی است که برای هر نوع اختلالی که ظرفیت بدن برای هضم غذا را تحت تأثیر قرار می دهد استفاده می شود. برخی اختلالات معده موقتی هستند درحالیکه برخی دیگر ممکن است اختلالاتی مزمن باشند. ولی، بسکمک از این علل ناراحتی معده را می توان به آسانی با روش های خانگی برطرف کرد.

اختلالات ناراحتی معده خاصی وجود دارند که باید به پزشک مراجعه کنید. روش های درمان ناراحتی معده برای بچه ها و بزرگسالان متفاوت هستند. به علاوه، روش های درمان دوران بارداری هم متفاوت خواهند بود. در اینجا به برخی از روش هایی اشاره شده است که می توانند به برطرف شدن اختلالات معده کمک کنند. ولی، بهتر است قبل از استفاده از آن ها با پزشک مشورت کنید.

یبوست عبارت است مشکل در دفع مدفوع. روش های خانگی خاصی برای یبوست وجود دارند که شامل تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی هم می شود. تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی روش رایجی برای حل بسکمک از مسائل است. مواد غذایی غنی از فیبر را باید در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از علائم یبوست کاسته شود. فیبر موجود در رژیم غذایی باعث نرم شدن و دفع راحت مدفوع می شود. میوه ها و سبزیجات دارای فیبر زیادی وجود دارند که می توان به بروکسل، کلم، هویج و غیره اشاره کرد. در کنار مصرف این مواد غذایی، باید سعی کنید مصرف غذاهایی که فیبر کم و چربی زیادی دارند را محدود کنید. نوشیدن آب، مصرف میوه ها و سبزیجات هم برای درمان ناراحتی معده طی یبوست مفید است. این روش درمان برای یبوست خفیف است. برای درمان یبوست مزمن از ملین ها استفاده می شود. ناراحتی معده در بچه ها با دوز کوتاه مدت ملین هایی که پزشک تجویز می کند درمان می شود. ملین ها به اشکال مختلف قرص، پودر و غیره وجود دارند.

گاز مشکل ناراحتی معده ای است که بیشتر مردم در دنیا با آن روبرو هستند. علل زیادی برای تولید گاز در معده وجود دارد. بلعیدن هوا هنگام غذا خوردن می تواند باعث تولید گاز در معده شود. به علاوه، سبزیجات و حتی میوه هایی وجود دارند که مسئول تولید گاز هستند. غذای هضم نشده هم می تواند باعث تولید گاز معده شود. به جای خودداری از مصرف این غذاها بهتر است مصرف آن ها را محدود کنید. علت این کار آن است که این مواد غذایی مسئول تولید گاز اغلب مواد غذایی سالمی هستند که خودداری از مصرف آن ها ایده خوبی نخواهد بود. ولی، به خاطر داشته باشید که از مصرف غذاهای چرب خودداری کنید. چای زنجبیل و چای گیاهی برای برطرف کردن گاز معده مفید هستند. روش خانگی دیگر برای درمان گاز معده حل کردن مقداری جوش شیرین در آب است. جویدن مقداری سیر هم برای درمان ناراحتی معده مفید است.

حالت تهوع و سوزش سر دل دو علت دیگر ناراحتی معده هستند که به خاطر GERD یا مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی به وجود می آیند. سوزش سر دل معمولاً طی بارداری به وجود می آید. در اینجا برخی روش ها برای درمان حالت تهوع و استفراغ ارائه شده است. بهتر است قبل از استفاده از این روش ها با پزشک مشورت کنید.

چای بابونه

چای نعناع تند

زنجبیل

سرکه سیب

بادام

خردل

ماست

آب لیمو

دفع مدفوع شل و آبکی اسهال نامیده می شود. در این مورد، بسیار مهم است که نمک ها و آب از دست رفته بدن جایگزین شود. از اینرو، به همراه آب باید الکترولیت زیادی هم مصرف کنید.

چای توت سیاه

چای زنجبیل

نوشیدن آب زیاد

خودداری از مصرف کافئین

برنج قهوه ای

استفاده از مواد غذایی فوق الذکر روش خوبی برای برطرف کردن ناراحتی معده است. ولی، به شدت توصیه می شود قبل از استفاده از این روش ها با پزشک مشورت کنید. با توجه به سبک های زندگی امروزی، مسائل سلامتی تبدیل به قسمتی از زندگی روزمره ما شده اند ولی، با استفاده از روش های خانگی و طبیعی می توان برخی از آن ها از جمله ناراحتی معده را برطرف کرد.

منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14352

به "روش های خانگی برای بهبود سریع درد ناراحتی معده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های خانگی برای بهبود سریع درد ناراحتی معده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید