رونمایی از جلد دوم کرونا ویروس همزمان با هفته پژوهش

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، جلد نخست کتاب کرونا ویروس؛ جنبه های بهداشتی، تشخیصی و بالینی بیماری کووید-19 به قلم 27 پزشک و متخصص بهداشت و درمان در حوزه های مختلف با گردآوری و تنظیم دکتر عاطفه زندی فر؛ روان پزشک و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز و دکتر رحیم بدرفام؛ دستیار روان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اوایل امسال به چاپ رسید.

رونمایی از جلد دوم کرونا ویروس همزمان با هفته پژوهش

عصر دیروز (24 آذرماه)، همزمان با آئین هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر، دومین جلد این کتاب در دانشگاه علوم پزشکی البرز رونمایی و از دکتر عاطفه زندی فر؛ روان پزشک و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز و دکتر رحیم بدرفام؛ دستیار روان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان گردآورندگان این اثر تجلیل شد.

عاطف زندی فر در گفت وگوی کوتاهی با خبرنگار ایبنا، درباره این کتاب، شرح داد: جلد دوم کرونا ویروس؛ جنبه های بهداشتی، تشخیصی و بالینی بیماری کووید-19، شامل جدیدترین به روزرسانی و اطلاعات درباره جنبه های مختلف پاندمی کرونا است.

وی ادامه داد: این کتاب در 285 صفحه و چهار بخش به موضوعاتی پیرامون بهداشت، درمان، چالش های آموزشی و گزارش های موردی بیماران می پردازد. اطلاعات مربوط به هر بیمار که مبتلا به کرونا شده و اختلالات دیگری مثل لوپوس یا ام اس نیز داشتند، در این کتاب ارائه شده است. این اطلاعات شامل مواردی همچون درمان دارویی، فرایند درمان، ادامه جهت درمان و ... است.

این استاد دانشگاه گفت: امیدوارم با همیاری و یک عزم همگانی، هرچه زودتر به سلامت این دوره شیوع بیماری کرونا را پشت سر بگذاریم. برای آگاهی رسانی و عقب نماندن از جدیدترین اطلاعات و یافته های روز جهان درباره این بیماری، کتابی با موضوع مستندات آموزشی و پژوهشی مربوط به این دوره نیز در حال گردآوری است.

لازم به ذکر است جلد نخست کتاب کرونا ویروس؛ جنبه های بهداشتی، تشخیصی و بالینی بیماری کووید-19 نیز در 9 فصل با عنوان های ویروس شناسی، فیزیولوژی و ژنتیک، مدیریت بهداشت محیطی کرونا ویروس، مدیریت منابع انسانی سازمان، بیماری های قلب و عروق، طب اورژانس و گوش و حلق و بینی در پاندمی کرونا ویروس، رویکرد بالینی به بیماری های داخلی و عفونی در پاندمی کرونا ویروس، رویکرد بالینی به بیماری های روان پزشکی و روان پزشکی کودک و نوجوان در پاندمی ویروس کرونا، رویکرد روان شناسی و روان پرستاری و جامعه شناسی به پاندمی ویروس کرونا، رویکرد بالینی به بیماری های نورولوژی و نوروساینس و رادیولوژی در پاندمی ویروس کرونا و ملاحظات بیهوشی، رویکردی چندجانبه و بالینی به این بیماری نوظهور دارد.

بالی: سفر به جزیره ای شگفت انگیز در اندونزی

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13119

به "رونمایی از جلد دوم کرونا ویروس همزمان با هفته پژوهش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از جلد دوم کرونا ویروس همزمان با هفته پژوهش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید