سرپرست اسبق سیا: ائتلاف های غرب در خطر نابودی است

به گزارش راه ساری، معاون و سرپرست اسبق سازمان سیا می گوید تناقض های موجود در عملکرد و رفتارهای دولت ترامپ، ائتلاف های موجود میان کشورهای غربی را در معرض خطر قرار داده است.

سرپرست اسبق سیا: ائتلاف های غرب در خطر نابودی است

به گزارش گروه مانیتورینگ بین الملل خبرنگاران، جان مک لافلین سرپرست و معاون سابق آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) می گوید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ائتلاف کشورهای غربی را در معرض خطر قرار داده است.

وی که هفته گذشته در نشستی به میزبانی اندیشکده اسپن صحبت می کرد، در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت ائتلاف های خارجی آمریکا، گفت: [این ائتلاف ها] در خطر هستند... فکر می کنم متحدان ما سردرگم شده اند و نمی دانند باید حرف چه کسی را در ایالات متحده باور نمایند. قطعا بعضی از ما [مقام های آمریکایی] پیش می رویم و می گوییم این ائتلاف ها هنوز مستحکم هستند و ما با شماییم.

مک لافلین ادامه داد: اما فقط یک یا دو توییت ضروری است [تا عکس این ادعا ثابت گردد]. و متحدان ما سردرگم شوند که واقعا موضع ما چیست؟ فکر نمی کنم شاهد نابودی [این ائتلاف ها] باشیم، اما فکر می کنم... ائتلاف، تا حد زیادی وابسته به احساسی است که درباره آنچه که انجام می دهید، دارید... بعد از سفرهایم به سرتاسر اروپا و صحبت با افراد، احساسم این است که افراد به ما احساس نزدیکی نمی نمایند... نمی دانند که موضع ما چیست.

او اضافه کرد: این ائتلاف ها در خطر هستند، اما نابود نشده اند.

در بیش از دو سالی که از ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا می گذرد، او بارها از کشورهای هم پیمان واشنگتن انتقاد نموده است. وی همین هفته گذشته سیاست های تجاری امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه را احمقانه توصیف کرد.

کانادا، انگلیس، عربستان سعودی و آلمان از جمله دیگر کشورهایی هستند که ترامپ در خصوص سران آن ها اظهارات توهین آمیزی مطرح نموده است.

علاوه بر توهین های شخصی، ترامپ بارها اساس روابط آمریکا با کشورهای هم پیمان را به چالش کشیده است. او که در زمان رقابت های انتخاباتی سال 2016، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را منسوخ خوانده بود، بارها از اعضای این سازمان خواسته میزان هزینه های نظامی خود را افزایش دهند. او همچنین گفته اگر ژاپن و کره جنوبی هزینه های حضور نظامی آمریکا در شرق آسیا را نپردازند، واشنگتن ممکن است نیروهای خود را از این کشورها خارج کند.

م

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4003

به "سرپرست اسبق سیا: ائتلاف های غرب در خطر نابودی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست اسبق سیا: ائتلاف های غرب در خطر نابودی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید