سفر به اعماق غار سون دونگ، بزرگ ترین غار جهان

به گزارش راه ساری، غار سون دونگ

بزرگ ترین غار جهان در پارک ملی فونگ ویتنام قرار گرفته است، در داخل این غار عجیب و منحصر بفرد رودخانه خروشانی جریان دارد که صدای سوت این رودخانه در بیرون از غار هم شنیده می شود، عکس های این غار نشان میدهد که چطور ریزش های ناشی از فرسایش در سقف این غار شکاف هایی را ایجاد کرده که نور خورشید به داخل غار نفوذ میکند با خبرنگاران همراه باشید

سفر به اعماق غار سون دونگ، بزرگ ترین غار جهان

مراقب دایناسورها باشید

در داخل این غار سه میلیون ساله، جنگل های انبوهی وجود دارد، 100 متر بالاتر از کف غار سقف هایی است که از شکاف آن ها آب می چکد، و از حفره های صخره های آن نور خورشید به داخل می آید. صدای جیغ پرندگان و میمون های ماکاک در بین سنگهای آهکی اکو میگیرد و صدا را از جهان ناشناخته به سمت سقف غارهدایت میکند. فضای ماقبل تاریخی این غار باعث می شود هر لحظه انتظار بیرون آمدن یک دایناسور بزرگ را از گوشه و کنار آن داشته باشید.

کشف غار

پارک ملی فونگ در لیست یونسکو واقع شده است در استان کانگ ویتنام واقع شده است، غار سون دونگ یکی از فریبنده ترین ماجرایویی هایی است که می توانید در جنوب شرق آسیا تجربه کنید. اسم این غار به معنی رود کوهستانی ترجمه می شود و برای اولین بار توسط هو-کان در سال 1990 کشف شد، او کشاورز محلی ای بود که برای فرار از طوفانی که جنگل را فرا گرفته بود به دنبال سر پناه می گشت. او به داخل غار رفت و صدای رودخانه ای که در آن حفره جاری بود توجه او را جلب کرد او سپس مشاهدات خود را به انجمن تحقیقات غارنوردی بریتانا گزارش داد، انجمنی که در آن زمان در این پارک ملی ایستگاه داشت. متاسفانه هو-کان در هنگام بازگشت راستا خود را گم و محل دقیق غار برای مدت 18 سال ناشناخته باقی ماند. او در سال 2008 وقتی به دنبال شکار غذا بود دوباره به ورودی غار رسید و در سال بعد با دو نفر از انجمن تحقیقات غارنوردی بریتایا به غار بازگشت آن ها شروع به اکتشاف غار کردند و در سال 2010 از نظر بزرگی سطح مقطع آن را بزرگ ترین غار جهان نامیدند.

سفر به غار

این غار با 5 کیلومتر طول آنقدر بزرگ است که می توان یک شهر را داخل آن جا داد. در سال 2013 برای اولین بار به روی عموم باز شد و شرکت گردشگری اگزالیس سفرهای 5 روزه را در داخل این غار ترتیب می دهد، این که فقط یک شرکت اجازه برگزاری تور دارد به این دلیل است که از توسعه و ازدحام در غار جلوگیری شود. این تور یکبار در هفته بین فوریه و آگوست برگزار می شود و در هر بار عزیمت فقط 10 نفر (به غیر از تیم حمایتی) ماجراجو اجازه دارد که در این تور شرکت کنند . اکوسیستم داخل این غار هم مانند اندازه بسیار بزرگ آن منحصربفرد است و حتی سیستم آب و هوایی خاص خودش را دارد. سقف های ریخته شده در بعضی از نقاط غار باعث بوجود آمدن حفره هایی شده که در آن ها شاخ و برگ درختان شروع به رشد کرده است. برای سفر به این غار باید دو روز را از بین جنگل های صعب العبور و رودخانه ها عبور کرد تا به ورودی غار رسید و شب ها را با اردو زدن در داخل غار گذراند. در داخل غار باید از تپه ها بالا رفت، پایین آمد، سینه خیز رفت و رودخانه ها را شنا کرد تا به انتهای غار رسید و اینها ماجراجویی هایی است که در جایی دیگر آن را تجربه نخواهید کرد. در هر بار سفر به این غار دو متخصص غارنوردی، سه راهنمای محلی، دو سرآشپز، دو جنگلبان و بیست باربر، ماجراجویان را همراهی می کنند.

منبع: edition.cnn.com

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6053

به "سفر به اعماق غار سون دونگ، بزرگ ترین غار جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به اعماق غار سون دونگ، بزرگ ترین غار جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید