سفیر آمریکا: دور دوم انتخابات اوکراین دموکراتیک باشد

به گزارش راه ساری، سفیر آمریکا در اوکراین ابراز امیدواری کرد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین که امروز یکشنبه در سراسر این کشور برگزار می گردد، دموکراتیک و مسالمت آمیز باشد.

سفیر آمریکا: دور دوم انتخابات اوکراین دموکراتیک باشد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شعبه های اخذ رای از ساعت هشت صبح به وقت محلی اوکراین کارشان را شروع کردند تا رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری انجام گردد. براساس نتایج نظرسنجی های پیش از انتخابات، پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری کنونی با حمایت 25 درصدی رای دهندگان روبرو است و ولودیمیر زلنسکی، رقیب او از حمایت 70 درصدی اوکراینی ها برخوردار است.

ماری یوانوویچ، سفیر آمریکا در کی یف تاکید نمود: من و همکارانم در سفارتخانه آمریکا، هم پای مردم اوکراین انتظار داریم انتخابات امروز دموکراتیک و مسالمت آمیز برگزار گردد تا بیانگر اراده شهروندان اوکراینی باشد. امید دارم تا تمام اوکراینی های واجد شرایط به صورت فعال با انداختن رای خودشان در روند دموکراسی امروز مشارکت داشته باشند.

سال جاری اولین بار است که به ناظران روس اجازه حضور در انتخابات اوکراین داده نشد. از همین رو، مسکو نسبت به مشروعیت انتخابات اوکراین و نتایج آن ابراز نگرانی نموده است. از آنجایی که کی یف شعبه های اخذ رای در روسیه و همچنین منطقه دونباس را بسته است، 7 تا 10 میلیون شهروند اوکراین نمی توانند در انتخابات شرکت نمایند.

رئیس جمهوری اوکراین برای یک دوره پنج ساله انتخاب می گردد. کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین تا اول مه به صورت جامع نتایج دور دوم انتخابات را اعلام می نماید. مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید اوکراین هم باید پیش از سوم ژوئن برگزار گردد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2389

به "سفیر آمریکا: دور دوم انتخابات اوکراین دموکراتیک باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا: دور دوم انتخابات اوکراین دموکراتیک باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید