سفیر ونزوئلا: اتحادیه اروپا به دنبال تصاحب نفت ماست، آمریکا کالاهای فاسد به ونزوئلا ارسال کرد

به گزارش راه ساری، سفیر ونزوئلا در روسیه با اشاره به ارسال محصولات غذایی و دارویی تاریخ گذشته از طرف آمریکا به این کشور، اتحادیه اروپا را به برخورد دوگانه با ونزوئلا متهم نموده هدف آنها را نه توسعه دموکراسی، بلکه تصاحب نفت این کشور نامید.

سفیر ونزوئلا: اتحادیه اروپا به دنبال تصاحب نفت ماست، آمریکا کالاهای فاسد به ونزوئلا ارسال کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کارلوس رافائل فاریا تورتوسا سفیر ونزوئلا در روسیه در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، کشورهای اروپایی را به استفاده از استانداردهای دوگانه در برخورد با اوضاع داخلی در ونزوئلا متهم کرد.

وی گفت: اگر اتحادیه اروپا تا این اندازه نگران مردم ونزوئلا است، پس چرا آنها تحریم های اعمال شده علیه ونزوئلا را لغو نمی نمایند تا ما بتوانیم هر آنچه ملت ما احتیاج دارند، خریداری کنیم؟ کشورهای اروپایی قصد ندارند دموکراسی را به کشور ما بازگردانند، آنها به دنبال سرنگونی دولت ما هستند تا بتوانند نفت ونزوئلا را تصاحب نمایند.

تورتوسا تأکید کرد که ونزوئلا در آینده نیز یاری های انسان محبت آمیز ای را که مخالفان سعی دارند از خارج به داخل کشور منتقل نمایند نخواهد پذیرفت. مخالفت تنها با کالاهایی است که از طرف آمریکا به این کشور ارسال می گردد و مقامات کاراکاس آنها را یاری انسان محبت آمیز نمی دانند. وی اضافه کرد: مسلماً ما با این مسئله مخالفت خواهیم کرد، ضمن اینکه در اینجا باید اضافه کنم که آمریکا کالاهایی را به ونزوئلا ارسال نموده که هیچ کس و هیچ ارگان و سازمانی، آنها را بازرسی ننموده است. ما به وسیله بعضی منابع اطلاع یافته ایم که این محموله ها محصولات غذایی فاسدشده و داروهای تاریخ گذشته هستند که برای سلامت افراد مضرند.

این دیپلمات در عین حال با اشاره به قبول یک محموله یاری های انسان محبت آمیز اتحادیه اروپا به وسیله سازمان ملل متحد، یادآور شد که ونزوئلا به تازگی یک کشتی حامل 7 تن محصولات پزشکی و دارویی هم از روسیه دریافت نموده است. به گفته وی، این یاری ها کاملاً داوطلبانه و انسان محبت آمیز بوده و هیچ ریگی به کفش ندارد.

علاوه بر این، سفیر ونزوئلا در روسیه تأکید کرد که رهبران این کشور به دنبال هیچ رویارویی ای نیستند، ولی هر نوع دخالت آمریکا و متحدانش در امور داخلی ونزوئلا را غیرقابل قبول دانسته و با آن مقابله خواهند کرد.

به گفته وی، اطلاعاتی در دست است که امکان دخالت نظامی از خارج را مورد تأیید قرار داده و سفر مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا به بوگوتا به موازات نشست دیگری از سوی گروه لیما در این رابطه بود که در آن 12 کشور غربی و رهبر مخالفان ونزوئلا شرکت نموده بودند تا اعمال فشارهای دیپلماتیک بر کاراکاس را مورد آنالیز قرار دهند.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1515

به "سفیر ونزوئلا: اتحادیه اروپا به دنبال تصاحب نفت ماست، آمریکا کالاهای فاسد به ونزوئلا ارسال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ونزوئلا: اتحادیه اروپا به دنبال تصاحب نفت ماست، آمریکا کالاهای فاسد به ونزوئلا ارسال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید