سنت ها و آیین های ایسلند

به گزارش راه ساری، دلایل متعددی باعث شده تا هرساله گردشگران بیشتری ایسلند را به عنوان مقصد اول گردشگری خود انتخاب نمایند. ایسلند علاوه بر مناظر طبیعی منحصربه فرد و دیدنی، فرهنگ و پیشینه تاریخی غنی و جالب توجه ای دارد که باعث می گردد هرساله علاقه مندان بیشتری برای شناخت سنت ها و آیین های شهروندان این کشور، راهی این سرزمین سرد و برفی شوند. با خبرنگاران همراه باشید تا با بعضی از سنت های ایسلندی ها آشنا شویم.

سنت ها و آیین های ایسلند

بونداداگور (Bóndadagur)

بونداداگور به روز اول ماه توری در تقویم نورس گفته می گردد. در این روز که ترجمه آن به فارسی روز شوهر معنا می گردد، همسران و بقیه افراد، مردان زندگی خود را پاس می دارند و با دادن هدیه و پختن غذاهای محلی برای مردان خود از آن ها تشکر می نمایند.

کنوداگور (Konudagur)

کنوداگور به روز سرانجامی ماه توری گفته می گردد و با سرانجام یافتن این ماه حالا نوبت مردان است که از همسران خود سپاس و قدردانی به عمل آورند. ترجمه کنوداگور به فارسی روز زن یا روز همسر معنا می گردد.

اسپرنگیداگور (Sprengidagur)

در انگلستان، سه شنبه قبل از روز چهارشنبه توبه به عنوان روز پنکیک شناخته شده و روز به سرانجام رسید و مردم در این سه شنبه پیش از سرانجام روز حسابی دلی از غذا در می آورند. در ایسلند سنتی مشابه وجود دارد که از آن به عنوان روز ترکیدن نام برده می گردد و در این روز مردم تشویق می شوند تا با غذاهایی پر از گوشت بره و سوپ نخود، حسابی از خود پذیرایی نمایند.

ورسلونارماناهلگی (Verslunarmannahelgi)

در شروع ماه اوت جشن و جشن تجار و بازرگانان برگزار می گردد. جشنواره های مرتبط با این روز در فضای باز و در سراسر کشور برگزار می شوند و بسیاری از ایسلندی ها از تعطیلات این جشن برای سفر به مناظر طبیعی و دیدنی کشورشان استفاده می نمایند.

شنا

شنا یکی از محبوب ترین تفریحات سنتی ایسلندهاست. با وجود اینکه هزینه های زندگی در طول سال های اخیر در ایسلند و به ویژه در پایتخت، ریکیاویک، افزایش یافته است، هزینه رفتن به استخرهای روباز و چشمه های آب گرم طبیعی این کشور همواره در یک سطح معقول نگاه داشته شده است. اگر به ایسلند سفر کردید حتما سری به چشمه های آبگرم طبیعی این کشور بزنید. این چشمه ها به دلیل طبیعتی که دارند در دل هوا و مناطق سرد این کشور همواره با آبی گرم و دلپذیر پذیرای شما خواهند بود.

کریسمس

بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا غرب، ایسلندی ها جشن کریسمس در دسامبر 24 برگزار می نمایند. شام کریسمس در 24 خورده می گردد و پس از آن در همان شب هدیه ها رد و بدل می شوند. هدایای سنتی ایسلندی ها شامل کلم ترشی و گوشت دودی است. منبع: travelvivi

toure-kish.ir: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

3ye.ir: گلچینی از بهترین های وب

منبع: کجارو
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7898

به "سنت ها و آیین های ایسلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنت ها و آیین های ایسلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید