سود خالص پتروشیمی آریاساسول در سال گذشته اعلام شد

به گزارش راه ساری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی آریاساسول از بومی سازی تولید گرید استراتژیک پلیمری خبر داد و گفت: با این اتفاق سالانه از خروج 90 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می شود.

سود خالص پتروشیمی آریاساسول در سال گذشته اعلام شد

به گزارش خبرنگاران، امیرحسین بحرینی امروز (چهارشنبه) در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاس و در مراسم رونمایی از گرید جدید ویژه تولید باک بنزین خودرو و تولید مخازن IBC، اظهار کرد: با توجه به این که آریاسول تنها شرکت ایرانی است که زیرساخت های تولید پلی اتیلن سنگین را دارد توانسته گریدهای تخصصی پلی اتیلن همچون گرید باک خودرو را در کشور تولید کند.

وی با تاکید بر این مساله که این گرید تا پیش از این از کشورهای خارجی وارد می شد، گفت: از این محصول تخصصی تنها چهار پلنت در جهان وجود دارد به همین دلیل بازار صادرات برای این نیز بسیار مناسب است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آریاساسول با بیان این که از سال گذشته با تحقیق و توسعه صورت گرفته توانستیم بازار مصرف داخلی را مورد ارزیابی قرار دهیم، شرح داد: نیاز سالانه کشور به این گرید 50 هزار تن برآورد شده که علاوه بر ساخت باک در تولید انواع بشکه های حمل مواد شیمیایی استفاده می شود.

به گفته بحرینی این گرید در گذشته عمدتا از آلمان و سوئیس وارد می شده که اکنون توانسته ایم به خودکفایی دست یابیم و مارکتینگ این محصول را در بازارهای جهانی آغاز کرده ایم.

وی با تاکید بر این مساله که نمونه تولید شده این محصول در کشور همانند مشابه آن در سوئیس است، اظهار کرد: این محصول می تواند تمام نیازهای کشور را تامین کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آریاساسول با اشاره به برنامه های تولید پلی اتیلن سنگین گفت: تا 2.5 سال آینده می توانیم گریدهای مختلف پلیمرهای تخصصی را تولید کنیم و در سرانجام سال 1404 به دو میلیون تن محصول پلیمری دست یابیم. علاوه بر این، این شرکت تا سرانجام سال نیز وارد بازار سرمایه خواهد شد.

وی با تاکید بر این مساله که تا سه سال گذشته تولید تمام واحدها به میزان ظرفیت طراحی شده رسیده است، ادامه داد: فروش این شرکت 5800 میلیارد تومان در سال گذشته بوده که 3250 میلیارد تومان از این رقم سود خالص شرکت بوده است.

بحرینی با بیان این که 10 هزار تن از گرید باک خودرو در این نمایشگاه ثبت سفارش خرید شده است، شرح داد: 50 میلیون یورو سرمایه گذاری در واحد الفین صورت گرفته که ظرفیت یک میلیون تنی را 1.1 میلیون تن افزایش می دهد.

همچنین مرضیه طهماسبی - رییس دفتر صنایع پایین دستی پتروشیمی - نیز دراین مراسم با بیان این که به تازگی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قراردادی را امضاء کردند تا تامین گریدهای پتروشیمی مورد نیاز صنایع کشور بومی سازی شود، اظهار کرد: پتروشیمی آریاساسول در دو گرید تولید باک پلیمری و گرید تولید چراغ اتومبیل به دانش فنی دست یافته است.

وی با تاکید بر این مساله که باید نیازهای صنعت کشور به مواد پتروشیمی را شناسایی کنیم تا در بخش های مختلف این گریدها تولید و عرضه شود، گفت: اکنون می توان اعلام کرد که کشور در تامین گرید باک خودرو به استقلال رسیده است.

رییس دفتر صنایع پایین دستی پتروشیمی همچنین در مورد فروش محصولات پتروشیمی اظهار کرد: هر میزان بازار داخلی نیاز به مواد پتروشیمی داشته باشد عرضه صورت می گیرد که اولویت نیز همواره با فروش داخلی است.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5395

به "سود خالص پتروشیمی آریاساسول در سال گذشته اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سود خالص پتروشیمی آریاساسول در سال گذشته اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید