شرایطی ایجاد گردد که بیمه در ذهن مردم به عنوان یک پناهگاه امن و پشتیبان نهادینه گردد

به گزارش راه ساری، وزیر اقتصاد به مناسبت روز ملی بیمه گفت: شرایطی ایجاد گردد که بیمه در ذهن مردم به عنوان پناهگاه امن و پشتیبان نهادینه گردد. صنعت بیمه در شرایط سخت، چون تحریم دشمنان، اپیدمی بیماری کرونا و حوادث طبیعی به خوبی نقش آفرین بوده است.

شرایطی ایجاد گردد که بیمه در ذهن مردم به عنوان یک پناهگاه امن و پشتیبان نهادینه گردد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از شبکه اخبار اقنصادی و دارایی ایران، شادا، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی به مناسبت 13 آذر روز صنعت بیمه در ایران، پیغامی صادر کرد.

متن پیغام به این توضیح است:

باسمه تعالی

بیمه به عنوان یک مؤلفه اقتصادی، در اقتصاد کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر چه ضریب نفوذ این صنعت افزایش یابد، اقتصاد کشور راستا پیشرفت را در بستر مطمئن تری طی خواهد کرد.

صنعت بیمه با طراحی و ارائه محصولات و خدمات نوآورانه برای واکنش سریع به رویدادهای فردی و گروهی در هنگام بروز زیان های اقتصادی، واگذاری و توزیع ریسک فعالیت ها، حفاظت از سرمایه ها، مشارکت در سیاست های اجتماعی، حفظ و تقویت زنجیره فراوری، تزریق سرمایه به اقتصاد ملی، حمایت از ایجاد زیربناهای کشور، تسهیل ابداع و ابتکار و تسهیل تأمین اقتصادی، نقشی بی بدیل در حمایت از اقشار جامعه، فعالان اقتصادی، کسب و کارها و اقتصاد کشور ایفا می نماید.

در این صنعت باید شرایطی ایجاد شود که بیمه در ذهن مردم به عنوان یک پناهگاه امن و پشتیبان نهادینه شود، به گونه ای که هر فردی که در معرض نا اطمینانی نهاده شد، احساس نماید یک پناه دارد و آن صنعت بیمه است و مردم بیمه را فقط بیمه های اجباری مانند شخص ثالث ندانند، بلکه برای هر کاری ابتدا به دنبال شناسایی بیمه نامه متناسب بوده تا ریسک خود را با صنعت بیمه پوشش دهند.

خوشبختانه صنعت بیمه از سال 1397جهش قابل توجهی را شروع کرده که اکنون شاهد نتایج مثبت آن هستیم، با کوشش های صورت گرفته توسط خدمتگزاران مردم در صنعت بیمه اقدامات خوبی در زمینه الکترونیکی کردن و دیجیتالی نمودن خدمات بیمه ای صورت گرفته است، همچنین سهم بیمه های غیردولتی با هدف کاهش ضریب تمرکز در این صنعت و همچنین ضریب نفوذ بیمه در سطح جامعه افزایش یافته و این ضریب از 2.4 درصد در سال 1397 به 2.5 درصد در سال 1398 ارتقاء پیدا کرده است.

پرتفوی بیمه ای در هفت ماهه امسال نیز به عدد 42.6 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال 1397 به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

پوشش بیمه ای تمامی ریسک های موجود در کشور در شرایط تحریم های سخت دشمنان، طراحی بیمه نامه تعطیلی کسب و کار به دلیل اپیدمی و پاندمی برای حمایت از کسب و کارها در شرایط کرونا و همچنین ارایه خدمات بیمه ای در حوادث طبیعی سال های اخیر از جمله موارد نقش آفرینی مطلوب صنعت بیمه در کشور است.

یقین دارم به ثمر نشستن تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی، که با همکاری خوب مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و اینک مراحل نهایی خود را برای عملیاتی شدن طی می نماید، پیشبرد بیمه هوشمند و ارتقای فرهنگ بیمه در جامعه، ارتقای بیش از پیش صنعت بیمه کشور را در پی خواهد داشت.

اینجانب در 13 آذرماه، روز ملی بیمه، فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تبریک این روز به همه فعالان، ذینفعان و متخصصان شبکه بیمه ای کشور، از کوشش های دلسوزانه آنان که نقش بی بدیلی در دستاورد های این صنعت راهبردی و ارائه خدمات شایان توجه به مردم داشته اند، تقدیر و تشکر می نمایم.

سلامتی و تداوم توفیق همگان را در خدمت به مردم شریف ایران اسلامی از خداوند متعال مسألت دارم.

فرهاد دژپسند

وزیر امور اقتصادی و دارایی

تور مالزی: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

خیمه نیوز: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13125

به "شرایطی ایجاد گردد که بیمه در ذهن مردم به عنوان یک پناهگاه امن و پشتیبان نهادینه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایطی ایجاد گردد که بیمه در ذهن مردم به عنوان یک پناهگاه امن و پشتیبان نهادینه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید