شکست رکورد حضور بازیکنان ایرانی در مسابقات فوتسال باشگاه های آسیا

به گزارش راه ساری، مسابقات فوتسال لیگ قهرمانان 2017 آسیا از 29 تیرماه با حضور 14 تیم در شهر هوشی مینه ویتنام برگزار می گردد.

شکست رکورد حضور بازیکنان ایرانی در مسابقات فوتسال باشگاه های آسیا

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، آنالیز قوانین مسابقات فوتسال لیگ قهرمانان آسیا نشان می دهد که تیم های حاضر در این رقابت ها باید با حضور 14 بازیکن در این رقابت ها حاضر شوند که می توانند از دو بازیکن خارجی استفاده نمایند.

بازیکن خارجی تیم ها می تواند شامل دو بازیکن آسیایی و یا یک بازیکن آسیایی و یک بازیکن خارج از آسیا باشد به این صورت که به طور مثال باشگاه گیتی پسند برای مسابقات فوتسال 2017 لیگ قهرمانان آسیا می تواند 12 بازیکن ایرانی، 1 بازیکن آسیایی غیر ایرانی تبار و یک بازیکن غیر آسیایی در ترکیب داشته باشد و یا از 2 بازیکن آسیایی غیر ایرانی تبار استفاده کند.

این قانون مسابقات موجب شده است که تیم ها برای بالا بردن کیفیت بازی های خود از لژیونرها استفاده نمایند که این امر علاوه بر قوی تر شدن تیم ها سبب بالا رفتن سطح فنی و کیفی مسابقات خواهد شد و می توان پیش بینی کرد که سطح فنی مسابقات لیگ قهرمانان از مسابقات جام ملت های آسیا بالاتر باشد.

در ادوار گذشته مسابقات باشگاه های لیگ قهرمانان آسیا، شاهد حضور بازیکنان مطرح ایرانی به عنوان لژیونر در ترکیب تیم های آسیایی بوده ایم که این امر گویای بالا بودن سطح بازیکنان فوتسال کشورمان است.

به طور مثال احمد اسماعیل پور بازیکن تیم ملی و کاپیتان گیتی پسند به صورت قرضی، تیم شن زن چین را در دوره گذشته رقابت های فوتسال لیگ قهرمانان آسیا همراهی می کرد.

در این دوره از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نیز تعداد زیادی از تیم ها از بازیکنان ایرانی تبار استفاده نموده اند که تا این لحظه، ایرانی های حاضر در این رقابت ها -به جز نماینده کشورمان- شامل قدرت بهادری و فرهاد توکلی در تیم نفت الوسط عراق، محمد طاهری در تیم الریان قطر، علی عابدینی در تیم واموس اندونزی، امین نصرالله زاده در تیم دیسی اینوست تاجیکستان، بهروز جعفری در تیم بانک بیروت لبنان، ایمان احمدی و عماد محمدی در تیم اف سی ارم اوش قرقیزستان و شروین عادلی بازیکن تیم وایپراسترالیا می شوند. نکته جالب توجه اینکه به جز شروین عادلی که تبعه استرالیا بوده، بقیه بازیکنان به صورت موقت به تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا پیوسته اند.

لیست بازیکنان ایرانی تیم های حاضر در این دوره از رقابت های لیگ قهرمانان نشان می دهد که رکورد حضور ایرانی ها به عنوان لژیونر در این رقابت ها شکسته خواهد شد و تقریباً نیمی از تیم ها از بازیکنان ایرانی استفاده خواهند کرد که این امر اعتراض باشگاه گیتی پسند را به همراه داشته چراکه در دوره های گذشته رقابت های فوتسال آسیا از حضور قرضی بازیکنان ایرانی در تیم ها تا حدودی ممانعت می شد ولی سال جاری خلاف سال های گذشته شاهد شکستن رکورد در این زمینه هستیم.

حضور گسترده لژیونرهای ایرانی در این رقابت ها از یک سو برای پیشرفت بازیکنان فوتسال کشورمان و تجربه حضور در تیم های مختلف دارای اهمیت است و از یک سو مقدمه حضور بازیکنان ایرانی در باشگاه های اروپایی را فراهم می نماید.

البته نباید فراموش کرد که حضور بازیکنان قدرتمند ایران در دیگر تیم های مسابقات فوتسال لیگ قهرمانان آسیا، کار صعود و نتیجه گیری را برای نماینده کشورمان سخت خواهد نمود و تیم گیتی پسند برای صعود از گروه خود و کسب سکو در این رقابت ها جهت سختی را خواهد داشت.

به هرحال مسابقات فوتسال لیگ قهرمانان آسیا از 29 تیرماه شروع می گردد و تیم فوتسال گیتی پسند رقابت سختی در گروه C این مسابقات، موسوم به گروه مرگ خواهد داشت.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5363

به "شکست رکورد حضور بازیکنان ایرانی در مسابقات فوتسال باشگاه های آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست رکورد حضور بازیکنان ایرانی در مسابقات فوتسال باشگاه های آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید