صنایع دستی قوی، معرفی کننده هویت ما است

به گزارش راه ساری، رئیس فراکسیون زنان مجلس، بازار آفرینی را مهمترین راه حل برای توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی کشور برشمرد و گفت: اقتصاد منهی نفت باید در اولویت کارها قرار گیرد و در این میان صنایع دستی از اهمیت بالایی برخوردار است.

صنایع دستی قوی، معرفی کننده هویت ما است

فریده اولاد قباد، نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس فراکسیون زنان، امروز چهارشنبه 15 اسفند 97 در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان این مطلب اضافه کرد: امروز وقتی از سی و یکمین نمایشگاه صنایع دستی دیدن کردم احساسم این بود که این صنعت به رونق خوبی دست یافته است اما در حال حاضر مهمترین کاری که باید در این عرصه صورت بگیرد همان بازار آفرینی برای فراوریات داخلی که در نهایت منجر به اقتصاد من های نفت گردد.

وی ادامه داد: ما باید به این درجه از فراوریات ملی و داخلی برسیم که بتوانیم از نفت روز به روز فاصله بگیریم و همان طورکه گفتم اقتصاد منهای نفت باید در اولویت کارها قرار گیرد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس توضیح داد: رونق دریافت صنعت گردشگری رابطه مستقیمی با میزان فراوریات صنایع دستی در کشور است و هر چقدر صنعت گردشگری ما پویا تر گردد بی شک فراوری نمایندگان هم با روحیه بهتری به فراوریات خود ادامه می دهند.

اولاد قباد اضافه کرد: وقتی توریست و گردشگران خارجی به یک کشوری سفر می نمایند ناخودآگاه دوست دارند از صنایع دستی آن کشور هم به یادگار کالایی را به عنوان نماد فرهنگی آن کشور خریداری نمایند و هر چقدر ما صنایع دستی قوی تری داشته باشیم قطعا هویت کشورمان را هم قاطع تر می توانیم معرفی نموده ایم.

وی به مبحث ساماندهی مشاغل خانگی و حمایت از زنان کارآفرین در عرصه صنایع دستی اشاره نمود و گفت: فراکسیون زنان در مجلس جلسه ای را با آقای دکتر مونسیان ترتیب اثر دادند و در آن جلسه قرار بر این شد تا با همت نمایندگان مجلس دهم، موضوعات مهمی از قبیل ساماندهی مشاغل خانگی و حمایت از زنان کارآفرین در برنامه ششم توسعه بود که به همین دلیل ما از مدیران بانک ها هم دعوت به عمل آوردیم تا با پرداخت وام و تسهیلات به کارآفراینان این صنعت یاری نموده باشیم.

رئیس فراکسیون زنان مجلس، عیدی خود و دیگر مسئولان را در سال 98، حمایت از فراوری نمایندگان صنایع دستی کشور اعلام کرد و گفت: امیدوارم در سال جدید همه مردم به خصوص مسئولین کشور به سمت و سوی حمایت از کالای ایرانی به ویژه صنایع دستی رو بیاورند و به جای اینکه از بدلیجات کشورهای دیگر استفاده کنیم بیاییم از هویت فرهنگی کشورمان با خرید کالای ایرانی دفاع کنیم.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4474

به "صنایع دستی قوی، معرفی کننده هویت ما است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی قوی، معرفی کننده هویت ما است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید