عباس عطار درگذشت

به گزارش راه ساری، عباس عطار عکاس ایرانی که مدتی رئیس آژانس عکس مگنوم بود، درگذشت.

عباس عطار درگذشت

به گزارش خبرنگاران، سایت آژانس عکس مگنوم درپی درگذشت این عکاس مطرح تیتر صفحه اصلی خود را به او اختصاص داده و نوشته است عکاسی که با نور می نوشت، در 74 سالگی در پاریس درگذشت.

عباس عطار - که معمولاً فقط به همین نام عباس یا عباس مگنوم شناخته می شد، عکاس خبری ایرانی و از عکاسان مشهور آژانس عکس مگنوم بود که در 1944 متولد شد، او در پاریس زندگی می کرد و شهرت خود را بیشتر مدیون عکاسی از جمهوری ساقط شده بیافرا (کشوری سابق در قاره آفریقا) بود. او عکاسی از ویتنام و آفریقای جنوبی را هم در کارنامه اش دارد.

او از انقلاب اسلامی ایران نیز عکاسی و لحظات آن را ثبت کرد. از مشهورترین عکس هایی که این عکاس ایرانی در طول انقلاب گرفته، عکس های مربوط به پایین کشیدن مجسمه رضا و محمدرضا پهلوی از روی پایه های بتونی این مجسمه ها در تهران است.

عطار 10 ساله بود که به همراه خانواده اش از ایران مهاجرت کرد. او 14 سالگی در استقلال الجزایر اولین عکس هایش را گرفت و در 26 سالگی عکس های او در مجلات دنیا به چاپ رسید. در سال 1961 به آژانس عکس معروف مگنوم پیوست. این آژانس توسط عکاس مشهور فرانسوی هنری کارتیه برسون به همراه رابرت کاپا و تعدادی از عکاسان جنگ تشکیل شده است.

عباس عطار در 54 سالگی (از 1998 تا 2001) رئیس دوره ای این آژانس عکس شد. یک سال پیش از این موضوع او به ایران بازگشت تا تصویر دیگری از تهران بعد از انقلاب ثبت کند. تا به حال 11 جلد کتاب از او به چاپ رسیده است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6813

به "عباس عطار درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عباس عطار درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید