عبدی افتخاری: نسل جدید در اسکی درحال پروش است

به گزارش راه ساری، افتخاری سرپرست کاروان اعزامی به المپیک زمستانی 2020 در لوزان گفت: در سمینار بازی های المپیک زمستانی جوانان شرکت کردیم و از نزدیک با مسائل آشنا شدیم.

عبدی افتخاری: نسل جدید در اسکی درحال پروش است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، سید عبدی افتخاری، عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: المپیک زمستانی جوانان از سال 2012 در دستور کار کمیته بین المللی المپیک نهاده شد و در آن سال 1059 ورزشکار از 67 کشور در این المپیک شرکت کردند. در آن سال ایران سه نماینده داشت. در 2016 تعداد 1100 ورزشکار شرکت کردند که ایران دو نماینده داشت و 34 و 36 شدند. سومین دوره در لوزان با حضور 70 کشور برگزار خواهد شد و سهمیه پیش بینی شده برای ایران 6 سهمیه است که باید امتیازات لازم را در رویدادهای مختلف بگیریم.

وی توضیح داد: برنامه های استعدادیابی فدراسیون برای 2020 و 2024 آغاز شده و کار در حال اجرا است. قدم اول این بود که در طرح استعدادیابی اهدای لوازم و تجهیزات به استان ها را داشتیم. در گام دوم یک مربی اروپایی آمد و کلاس هایی برای مربیان و ورزشکاران را داشت. همچنین مسابقات انتخابی را داشتیم.

افتخاری سرپرست کاروان اعزامی به المپیک زمستانی 2020 در لوزان با اشاره به دیگر برنامه های اجرا شده و اعزام های مختلف گفت: هم اکنون اردوی تدارکاتی در توچال آغاز شده و مسابقات انتخابی نیز در حال برگزاری است.از سه سال قبل که کار را در فدراسیون آغاز کردیم، باید کوشش زیادی برای حل مسائل می کردیم. بدهکاران به فدراسیون می آمدند و سال پر ترافیکی را هم داشتیم، اما حالا شرایط خوب است و برنامه ها انجام می گردد. طرح استعدادیابی را همان سال و با وجود بعضی مسائل آغاز کردیم و نوجوانان آن موقع، حالا در رده جوانان هستند و رکوردهای خوبی هم دارند. در سمینار بازی های المپیک زمستانی جوانان شرکت کردیم و از نزدیک با مسائل آشنا شدیم.

رئیس فدراسیون اسکی تاکید نمود: اگر چه رقم اجاره پیست دیزین بالا است، ولی اقدام خوبی در اختصاص این پیست به فدراسیون صورت گرفت. خدا را شکر نسل جدید در حال پیشرفت هستند و می توانیم روزهای خوبی در اسکی داشته باشیم. البته زمان اسکی از سه چهار ماه باید به یازده دوازده ماه برسد.تاریخ المپیک زمستانی از 19 دی ماه خواهد بود. بچه ها آمادگی خوبی دارند، ولی باید شرایط دیگر کشورها را نیز بسنجیم.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6812

به "عبدی افتخاری: نسل جدید در اسکی درحال پروش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدی افتخاری: نسل جدید در اسکی درحال پروش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید