عدم عرضه دوباره فولکس واگن در اروپا

به گزارش راه ساری، پاسات نسبت به دیگر خودروهای عرضه شده در بازار اروپا کیفیت چندان بالایی نداشته و بسیاری پیش بینی می کردند که این خودرو در طی سال های آینده به خصوص در بازار اروپا با کاهش فروش روبرو گردد.

عدم عرضه دوباره فولکس واگن در اروپا

با ما سفر کنید و با تور عید اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، فولکس واگن برنامه داشت تا خط فراوری پاسات مختص بازار اروپا را از کشور آلمان به ترکیه منتقل کند و نسل بعدی این خودرو را با تغییرات قابل توجهی در اروپا عرضه کند. این تصمیم با سرمایه گذاری یک میلیون یورویی فولکس واگن در ترکیه همراه بود اما به تازگی معین شده که این گروه خودروسازی به دلیل جنگ های واقع شده در سوریه تصمیم خود را تغییر داده و قرار است که خط فراوری این خودرو را براتیسلاوا (پایتخت کشور اسلوواکی و بزرگترین شهر آن) منتقل کند.

به غیر از نسل بعدی پاسات قرار بود نسل بعدی اشکودا سوپرب نیز به کارخانه جدید فولکس واگن در ترکیه منتقل گردد که برنامه فولکس واگن برای این خودرو نیز تغییر نموده و اشکودا سوپرب نیز قرار است تا سال 2023 در کواسینی (یک منطقه مسکونی در جمهوری چک) بر روی خط فراوری قرار بگیرد.

با وجود تمامی این برنامه ریزی ها شایعاتی به گوش می رسد که فولکس واگن میخواهد خودرو پاسات را دیگر در اروپا عرضه نکند. از آنجا که پیش از این گروه فولکس واگن برای پاسات عرضه شده در بازار آمریکا نیز چنین تصمیمی را گرفته بود توقف خط فراوری این خودرو در اروپا اصلا دور انتظار نیست.

نکته دیگری که سبب شده احتمال رخ دادن این شایعه قوت گیرد آن است که پاسات نسبت به دیگر خودروهای عرضه شده در بازار اروپا کیفیت چندان بالایی نداشته و بسیاری پیش بینی می کردند که این خودرو در طی سال های آینده به خصوص در بازار اروپا با کاهش فروش روبرو گردد.

اما عده ای از کارشناسان معتقدند که فولکس واگن خط فراوری خودرو پاسات را متوقف نخواهد نمود و فراوری این خودرو تا نسل بعدی نیز ادامه خواهد یافت چراکه توقف این خط فراوری احتمالا با کاهش فروش اشکودا سوپرب همراه خواهد بود. این دو خودرو که به نوعی خواهر و برادر یکدیگر محسوب می شوند تاثیر بالایی بر روی بازار خرید و فروش یکدیگر می گذارند.

احتمالا نسل بعدی اشکودا سوپرب در اروپای مرکزی و شرقی عرضه خواهد شد چراکه در این کشورها این سدان فراوریی فولکس واگن همچنان محبوبیت بالایی دارد. از طرف دیگر پاسات نیز به احتمال قوی در اروپای غربی عرضه خواهد شد.

در شرایط فعلی بازار بزرگترین عاملی که فروش پاسات را تهدید می نماید انواع و اقسام مدل های شاسی بلند و کراس اورر است که هواداران و خریداران بالقوه پاسات را به سمت خود می کشد.

تعدادی از مسئولان فولکس واگن در تبادل نظر با خبرگزاری ها عنوان نموده اند که این کمپانی میخواهد تمرکز خود را بر روی خودروهای شاسی بلند و برقی بیشتر نموده و به همین دلیل نیز قرار است آرتئون از خط فراوری خارج گردد و نسل جدید دیگری برای این لیفت بک عرضه نخواهد شد.

فولکس واگن وعده داده است که تا سال 2023 چندین کراس اورر و خودروی الکتریکی را به بازار عرضه خواهد نمود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12954

به "عدم عرضه دوباره فولکس واگن در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم عرضه دوباره فولکس واگن در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید