فارس من، مقالات آی اس آی برای دانشجویان دکتری حرف اول را نمی زند

به گزارش راه ساری، معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: نوع نگاه مسؤولان آموزش عالی به نحوی است که فکر می نمایند کیفیت مدرک دانشجوی دکتری در ارائه مقالات آی اس آی است، درحالی که ده ها راه مختلف به جزمقاله آی اس آی وجود دارد.

فارس من، مقالات آی اس آی برای دانشجویان دکتری حرف اول را نمی زند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، مخاطبان سامانه فارس من در ارتباط با این سامانه از فشار دانشگاه ها مانند دانشگاه شهید بهشتی به دانشجویان دکتری برای چاپ مقاله آی اس آی با وجود تحریم خبر دادند و خواهان پیگیری اهمیت ارائه مقاله آی اس آی برای کسب مدرک در مقطع دکتری شدند.

در این باره با محمد مهدی نژادنوری معاون علمی آستان قدس رضوی و معاون پژوهش و فناوری اسبق وزیر علوم گفت وگو کردیم.

مهدی نژادنوری گفت: وقتی ما در ایران می بینیم کشورهای خارجی دشمنی می نمایند و مقالاتی که ما می فرستیم منفعتی به حال آنها ندارد، عقل ایجاب می نماید تا چاره ای بیندیشیم که چگونه مقالاتی باکیفیت و در خدمت جامعه داشته باشیم و اینکه بحث های علمی ما راضی نماینده باشد.

وی افزود: طی جلسه ای که با مسؤولان دانشگاه فردوسی مشهد داشتیم، این مسأله مطرح شد که اساتید دانشگاه ها کمتر به مقالات آی اس آی توجه نمایند و مقالاتی ارائه دهند که نیازی را از جامعه حل و آن ها را جایگزین مقالات آی اس آی نمایند، یک تصمیم به همین سادگی می تواند تحولی را در رویه ها ایجاد و ما را به اهداف نزدیک کند.

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: متاسفانه افرادی که عنان اختیار در دست آنهاست نوع نگاهشان به نحوی است که فکر می نمایند کیفیت در مقالاتی است که در آی اس آی به چاپ می رسد، درحالی که ده ها راه مختلف به جز مقاله آی اس آی وجود دارد.

مهدی نژادنوری در رابطه با عدم استفاده از مقالات در ایران گفت: از جمله دلایلی که از مقالات در جامعه استفاده نمی گردد، عدم اعتماد به خود و عدم شجاعت علمی است، ما باید مقالات را در داخل با کیفیت بالا به چاپ برسانیم چه بسا این امر موجب می گردد دنیا زبان فارسی را یاد بگیرد.مهدی نژاد نوری با بیان اینکه ما باید خودمان را تقویت کنیم و سرآمد دنیا باشیم، اذعان کرد: مشکل ما این است که به خودمان اعتماد نمی کنیم، اگر مقالات ما توسط سه داور با کیفیت ارزیابی گردد به اندازه یک مقاله آی اس آی اعتبار دارد.

اگر همواره از مقالات آی اس آی استفاده کنیم نمی توانیم از نظر علمی سرآمد باشیم

وی افزود: اگر ما همواره از مقالات آی اس آی استفاده کنیم نمی توانیم از نظر علمی سرآمد باشیم، ما باید نیازهای خودمان را رفع کنیم و نباید هر بلایی که دیگران می خواهند بر سر ما بیاورند.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6617

به "فارس من، مقالات آی اس آی برای دانشجویان دکتری حرف اول را نمی زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، مقالات آی اس آی برای دانشجویان دکتری حرف اول را نمی زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید