فروشگاه اپ هواوی گوگل پلی را شکست می دهد؟!

به گزارش راه ساری، گزارش های شرکت هواوی حکایت از آن دارند که این شرکت چینی از سال 20818 برای روزهای محدودیت خود برنامه ریزی نموده است. درواقع این شرکت فروشگاه اپ مخصوص خود را از مدتی پیش توسعه داده است.

فروشگاه اپ هواوی گوگل پلی را شکست می دهد؟!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، خبر محدودیت های گوگل برای هواوی و از همه مهمتر محدودیت های سیستم عامل اندروید برای کاربران شرکت هواوی یکی از مهمترین عنواین خبری روز گذشته بود. اما به نظر می رسد هواوی نیز در برابر این تهدیدها بیکار ننشسته است.

شرکت چینی هواوی را می توان یکی از قوی ترین شرکت ها در حوزه فناوری دانست. اما مدتی است که رئیس جمهور ایالات متحده؛ دونالد ترامپ به این شرکت فناوری فشار وارد می نماید تااز قدرت هواوی در اروپا و ایالات متحده بکاهد. یکی از جدیدترین اقدامات ترامپ در این راستا را می توان امضای فرمان محدودیت فعالیت شرکت هواوی و شرکت های تابعه این شرکت در خاک ایالات متحده دانست.

اکنون هواوی اعلام نموده که حدود 50 میلیون نفر از اروپایی ها تا خاتمه سال 2018 به جای استفاده مستقیم از گوگل پلی از فروشگاه اپ هواوی استفاده نموده اند. و برنامه فروشگاه اپ هواوی از مدت ها پیش در گوشی های هواوی قابل اجرا بوده اند. البته اگرچه این کوشش را می توان نوعی کوشش مخفیانه و کپی کاری از فروشگاه اپ گوگل دانست، اما با همه این ها نمی توان از هوشمندانه بودن اقدام هواوی غافل شد. استنباط کلی از کوشش های هواوی این است که هواوی از هم اکنون (در مهلت 90 روزه جدایی از گوگل)برای از دست دادن رابطه کاری خود با گوگل آماده می گردد.

بدون شک هواوی شرکتی با منابع و مقیاس گستردگی بسیار عالی است و در امسال نیز تا پیش از مداخله های ایالات متحده در آستانه تبدیل شدن به بزرگ ترین تولیدکننده تلفن هوشمند دنیا بود. در چشم اندازی خوش بینانه صرفا یک پل بین اپ های غربی و چینی را از دست می دهد و می تواند با نمونه های مشابه داخلی، با رقبای خارجی مقابله نموده و مخاطبان خود را نیز راضی نگه دارد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: انتخاب
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2938

به "فروشگاه اپ هواوی گوگل پلی را شکست می دهد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروشگاه اپ هواوی گوگل پلی را شکست می دهد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید