قرص های موجود در کیک های روانسر از نوع آنتی بیوتیک و پیشگیری از بارداری است

به گزارش راه ساری، مدیر مرکز بهداشت روانسر گفت: براساس آنالیز های اولیه بیشتر قرص های موجود در کیک های آلوده ای که در این شهر مشاهده شده از نوع آنتی بیوتیک و پیشگیری از بارداری بوده است.

قرص های موجود در کیک های روانسر از نوع آنتی بیوتیک و پیشگیری از بارداری است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مهدی رفعت جو شنبه 23 آذر افزود: پس از ضبط و جمع آوری کیک های دولایه با مارک یکی از شرکت های گزارش شده، قرص و کیک نمونه برداری شده به آزمایشگاه موادغذایی معاونت غذا و دارو ارسال شده تا آلودگی های میکروبی و ترکیبات دقیق تر قرص معین گردد.

مدیر مرکز بهداشت روانسر در استان کرمانشاه ادامه داد: پس از گزارش های دریافتی گروهی از بازرسان واحد بهداشت محیط مرکز، کلیه کیک های مشکوک را آنالیز و حدود پنج بسته از این کیک ها را از مراکز عرضه جمع آوری کردند.

رفعت جو افزود: بازرسان این مرکز نمونه کیک هایی را از شرکت های دیگری که در سطح شهرستان توزیع شده بود، آنالیز کردند که خوشبختانه مورد مشکوکی مشاهده نشد.

وی ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه قرص ها پس از مرحله فراوری و در مرحله عرضه در کیک ها جاسازی شده است، مردم از مصرف هرنوع کیک با بسته بندی های مشکوک خودداری نمایند.

به همین دلیل سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به نقل از دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص مشاهده اجسام خارجی از قبیل قرص و کپسول در بسته بندی بعضی محصولات کیک، ویفر و ... منسوب به 12 برند فراوریی گفت: آنچه معین است قرص و کپسول بعد از خط فراوری و در سطح عرضه و در اقدامی خرابکارانه، هدفمند و سازمان یافته به بسته بندی تعدادی از محصولات وارد شده و مسئله ای در سطح خطوط فراوری و بسته بندی و حتی عرضه کلان از جهت شرکت های پخش مجاز و رسمی مشاهده نشده است.

وی افزود: تنها مرجع اظهارنظر در خصوص محتوای این قرص و کپسول ها، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو است و تا این لحظه گزارشی از وجود داروهای مخدر یا قرص برنج در نمونه های ارسالی نداریم.

شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7023

به "قرص های موجود در کیک های روانسر از نوع آنتی بیوتیک و پیشگیری از بارداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرص های موجود در کیک های روانسر از نوع آنتی بیوتیک و پیشگیری از بارداری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید