لیبی، انتقال پروازها از طرابلس به مصراته به دنبال تشدید حملات

به گزارش راه ساری، همزمان با تشدید درگیری نیروهای شرق و غرب لیبی در اطراف طرابلس پایتخت این کشور، پروازهای تنها فرودگاه این شهر به مصراته منتقل شد.

لیبی، انتقال پروازها از طرابلس به مصراته به دنبال تشدید حملات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شلیک موشک به فرودگاه معیتیقه در چند روز گذشته، باعث تعطیلی این فرودگاه شد.

از اواخر هفته گذشته در پی به بن بست رسیدن تلاش های سازمان ملل برای نزدیک کردن دیدگاه های طرف های درگیر لیبی به یکدیگر، شلیک موشک و حملات هوایی به فرودگاه طرابلس نیز شدت گرفته است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، دولت وفاق ملی(غرب لیبی) بار دیگر امارات و مصر را به حمایت از نیروهای شرق لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر متهم کرد.

فتحی باشاغا وزیر کشور دولت وفاق ملی گفت که به زودی نیروهای این دولت از حالت دفاعی به حالت هجومی تغییر پیدا خواهند کرد.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس(غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری عبدالله الثنی و عقیله صالح رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

این کشور از حدود یازده ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی تبدیل شده است، حفتر از حمایت های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت های قطر و ترکیه برخودارند.

سازمان ملل: در اسرع وقت جانشین غسان سلامه مشخص می شود

سازمان ملل متحد گفت که در اسرع وقت جانشین غسان سلامه فرستاده این سازمان در لیبی که از سمت خود استعفا کرده است، مشخص خواهد شد.

استفان دوگاریک در کنفرانس خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت که دفتر هماهنگی امور انساندوستانه عمیقا نگران تشدید درگیری ها در حومه طرابلس پایتخت لیبی است.

او افزود که از اوایل ماه جاری میلادی در حملات به عین زاره یک کودک کشته و سه غیرنظامی زخمی شدند و در 28 فوریه در جریان حمله هوایی به فرودگاه معیتیقه یک آمبولانس متعلق به یک بیمارستان محلی هدف قرار گرفت.

وی همه طرف های درگیر را به پایبندی به حقوق بشر بین المللی برای حمایت از غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی فراخواند.

م

toure-kish.ir: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

3ye.ir: گلچینی از بهترین های وب

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8445

به "لیبی، انتقال پروازها از طرابلس به مصراته به دنبال تشدید حملات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، انتقال پروازها از طرابلس به مصراته به دنبال تشدید حملات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید