اعمال منطقه پرواز ممنوع در فرودگاه معیتیقه لیبی

به گزارش راه ساری، شبه نظامیان شرق لیبی موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر از اجرای منطقه پرواز ممنوع در فرودگاه معیتیقه طرابلس خبر دادند.

اعمال منطقه پرواز ممنوع در فرودگاه معیتیقه لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبه نظامیان شرق لیبی موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر چهارشنبه شب اعلام کردند که در فرودگاه معیتیقه طرابلس (غرب) منطقه پرواز ممنوع اعمال شده است.

به گزارش شبکه خبری تی آر تی، شبه نظامیان هوادار حفتر تهدید کردند که حتی اگر هواپیماهای مسافربری وارد این منطقه پرواز ممنوع شوند، آن را هدف قرار می دهند.

منطقه پرواز ممنوع در فرودگاه مذکور از سوی شبه نظامیان شرق لیبی، ساعاتی پس از سرنگونی یک فروند پهپاد ترکیه ای در نزدیکی این فرودگاه اعلام شده است.

احمد المسماری از فرماندهان شبه نظامیان شرق لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر گفت که نیروهای ارتش ملی لیبی روز چهارشنبه یک پهپاد ترکیه ای را به محض برخاستن از پایگاه هوایی معیتیقه هدف قرار داده و آن را منهدم کردند.

درگیری های نیروهای شرق و غرب لیبی با کنفرانس برلین هم متوقف نشد؛ کنفرانسی که با حضور رهبران کشورهای مختلف از جمله روسیه، آلمان، فرانسه، ترکیه و مصر در برلین برگزار گردید و در آن توافق شد که از هیچ یک از طرف های درگیری در لیبی حمایت نگردد و زمینه برای توقف درگیری مهیا گردد.

از سوی دیگر، شورای امنیت سازمان ملل بامداد امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای از طرف های درگیر در لیبی خواست تا هر چه سریعتر درگیری ها را متوقف و بر سر آتش بس به توافق دست یابند.

همزمان، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از شورای امنیت و سازمان ملل خواسته تا به طرف های درگیری در لیبی جهت توقف درگیری ها فشار وارد نمایند.

لیبی از سال 2011 به دلیل عملیات نظامی آمریکا و غرب به این کشور که منجر به سرنگونی معمر قذافی شد، همیشه صحنه جنگ و درگیری است. این کشور اکنون تحت اداره دو دولت موازی در شرق(به پایتختی طبرق) و غرب (به پایتختی طرابلس) واقع شده است.

هر یک از دو دولت مستقر در لیبی از حمایت های بین المللی برخوردارند. کشورهایی مانند ترکیه، قطر، ایتالیا و اتحادیه اروپا از دولت غربی به ریاست فایز السراج پشتیبانی سیاسی و نظامی و کشورهایی مانند مصر، امارات و عربستان، فرانسه و روسیه از دولت شرق به ریاست عبدالله الثنی حمایت می نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7667

به "اعمال منطقه پرواز ممنوع در فرودگاه معیتیقه لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال منطقه پرواز ممنوع در فرودگاه معیتیقه لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید