مدیران خبرنگاران: 50 درصد فروشندگان مارکت پلیس در شهرستان ها فعالندخبرنگاران و رشد در دوران کرونافروشندگان مردمی در خبرنگاران

به گزارش راه ساری، به نقل از دیجیاتو؛ مدیران خبرنگاران اعلام کردند یک سوم فروش کل مارکت پلیس خبرنگاران را فروشندگان خارج از تهران انجام می دهند و همچنین 50 درصد فروشندگان فعال آن ها هم خارج از تهران هستند. حمید و سعید محمدی، بنیان گذاران خبرنگاران همچنین با اعلام آخرین آمارها، گفتند که 70 درصد فروش کل مارکت پلیس (به لحاظ اقتصادی) از سوی فروشندگان مردمی انجام می گردد؛ آماری که در فروشگاهی مانند آمازون نهایتا به 60 درصد می رسد.

مدیران خبرنگاران: 50 درصد فروشندگان مارکت پلیس در شهرستان ها فعالندخبرنگاران و رشد در دوران کرونافروشندگان مردمی در خبرنگاران

خبرنگاران و رشد در دوران کرونا

چهارمین گردهمایی سالیانه کسب وکارهای فعال در خبرنگاران با حضور تعدادی از فروشندگان خبرنگاران به صورت آنلاین برگزار گردید؛ آن هم در شرایطی که کاهش قدرت خرید مردم و افت چشم گیر ارزش ریال، مسائل فراوانی در فراوری، زنجیره تأمین و واردات و در مجموع، شرایط پیچیده و دشواری را برای مشتریان و فروشندگان خبرنگاران هم ایجاد نموده است. با وجود تمام این مسائل حمید محمدی یکی از مدیران عامل خبرنگاران می گوید که این مارکت پلیس رشد قابل توجهی در این ایام داشته است.

سعید محمدی دیگر مدیرعامل خبرنگاران تأکید دارد این فروشگاه اینترنتی از سال گذشته و با شیوع کرونا، با مسائل متعددی دست و پنجه نرم کرد و روی لجستیک خود بسیار با قدرت و تمرکز کار نموده است. همچنین آمارهای این مدیران نشان می دهند که خبرنگاران در سراسر کشور کارآفرینی نموده و برای تمام فروشندگان در سایر شهرهایی جز تهران هم آورده های مهمی داشته است.

فروشندگان مردمی در خبرنگاران

حمید محمدی با تأکید بر این نکته که بیش از 90 درصد کالاهای فروخته شده (به لحاظ تعداد) در خبرنگاران را فروشندگان مارکت پلیس تأمین می نمایند گفت: 70 درصد فروش کل مارکت پلیس (به لحاظ اقتصادی) هم از طرف سلرها انجام می گردد. در ادامه، سعید محمدی این آمار 70 درصدی را با پلتفرم های مشابه و پیروز در عرصه بین المللی، مثل آمازون، مقایسه کرد و گفت: در آمازون 60 درصد فروش از طرف فروشندگان مارکت پلیس انجام می گردد و 40 درصد دیگر به صورت خرده فروشی است.

چالش راضی کردن مشتری و فروشنده در پلتفرم دو سویه

آنها با اشاره به پلتفرم های دوسویه تأکید داشتند هسته اصلی این نوع کسب وکارهای اینترنتی چنین است که یک شرکت نرم افزاری با ارائه زیرساخت به جامعه عظیمی از مخاطبان از ارائه مستقیم کالا فاصله می گیرد. آن ها باور دارند خبرنگاران یک پلتفرم آنلاین دوسویه است و در کنار بسیاری از تیم های دیگر امروزی در حال نقش آفرینی دنیای مدرن امروزی هستند.

در ادامه برادران محمدی به چالش اصلی در عملکرد پلتفرم های دو سویه اشاره نمودند: ایجاد توازن. آن ها با اشاره به سیستم الاکلنگی این نوع پلتفرم ها تأکید کردند رضایتمندی هر دو طرف (چه فروشنده و چه خریدار) عظیمترین مشکل این پلتفرم ها است و آن را با ذکر مثالی تشریح کردند:

کفه ترازو کجاست؟ به سمت مشتری یا فروشنده؟

در ادامه این رویداد، حامد نواب تهرانی، مدیر ارشد واحد بازرگانی خبرنگاران سؤال مهمی را عنوان کرد که دغدغه بسیاری از فروشندگان خبرنگاران است: آیا درست است که می گویند کفه خبرنگاران به سمت مشتری سنگین تر است؟ حمید محمدی در این باره دوباره به محدودیت هایی اشاره نمود که در پلتفرم های دوسویه وجود دارد. به گفته محمدی مسائلی که خبرنگاران با آن ها دست به گریبان است برای اولین بار در ایران مطرح شده اند و خبرنگاران الزاما در اولین پاسخ به این مسائل، بهترین پاسخ را نمی دهد، بلکه خبرنگاران با یادگیری و حل مسائل جدید، روز به روز بهتر می گردد.

راه چاره های خبرنگاران برای مسائل فروشندگان

او می گوید آن ها سعی کردند برای این چالش ها راه چاره جدیدی ارائه نمایند: یکی از امکاناتی که به تازگی در خبرنگاران ایجاد شده است، Customer Background Check است که نرخ عودت کالاها از سوی یک مشتری را به خوبی نشان می دهد. آن ها باور دارند که در سال جدید تمرکز زیادی روی فروشندگان در کنار مشتریان خود گذاشتند و این راه را در سال بعدی هم ادامه خواهند داد چرا که این فروشندگان در واقع همکاران اصلی خبرنگاران در راهش هستند.

در این مراسم همچنین بار دیگر به ویژگی جدید خبرنگاران که ارسال توسط خود فروشنده نام دارد اشاره شد و این نمونه یکی از گام های عظیم خبرنگاران برای توجه به فروشندگان اعلام شد. با اضافه شدن این قابلیت در خریدهای خبرنگارانیی بعضی فروشندگان اجناس خاص نظیر گل و گیاه هم می توانند با قدرت بیشتری در این پلتفرم آغاز به فعالیت نمایند و گستره دامنه فروشندگان بیش از پیش پهناور خواهد شد.

از دیگر اتفاقات مهمی که برای فروشندگان خبرنگاران در ماه های اخیر اتفاق افتاده استفاده از هوش مصنوعی برای کاهش نرخ رد شدن محتوای فروشندگان و در نتیجه تسریع کار آن هاست. در ادامه حمید محمدی از تبلیغات محیطی و تلویزیونی برای توسعه مارکت پلیس و افزایش فروش کسب وکارهای فعال در خبرنگاران خبر دادند و البته خبر خوش آنالیز ساختار کمیسیون ها، به سمت کاهش آ ن ها. همچنین اعلام شد جلسات ماهیانه دیدار با فروشندگان فعال در مارکت پلیس خبرنگاران برگزار می گردد که طی آن ها به مسائل فروشندگان گوش داده می گردد تا چالش ها حل گردد.

تقدیر از فروشندگان برتر

در بخش پایانی از این رویداد، خبرنگاران از 7 فروشنده خود که بیشترین میزان فروش، بهترین عملکرد عملیاتی و بیشترین رشد فروش را داشتند تقدیر کرد. این کسب وکارها در حوزه هایی مانند فروش موبایل، فروش قطعات رایانه، مد و پوشاک، سوپر مارکت و فروش محصولات باغبانی فعالیت دارند.

تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12517

به "مدیران خبرنگاران: 50 درصد فروشندگان مارکت پلیس در شهرستان ها فعالندخبرنگاران و رشد در دوران کرونافروشندگان مردمی در خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران خبرنگاران: 50 درصد فروشندگان مارکت پلیس در شهرستان ها فعالندخبرنگاران و رشد در دوران کرونافروشندگان مردمی در خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید