مذاکرات تلفنی لاوروف با وزرای خارجه ترکیه و عربستان

به گزارش راه ساری، وزیر خارجه روسیه در مذاکراتی تلفنی با همتای ترکیه ای، اوضاع در سوریه و فراهم سازی مقدمات نشست سران روسیه-ایران-ترکیه را آنالیز نموده و با همتای عربستانی درباره اوضاع در سوریه، یمن و خلیج فارس گفت وگو کرد.

مذاکرات تلفنی لاوروف با وزرای خارجه ترکیه و عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت امور خارجه روسیه اعلام نمود که سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در جریان مذاکرات تلفنی اوضاع کنونی در سوریه را با توجه به فراهم سازی مقدمات نشست سران سه کشور ضامن صلح در چارچوب مذاکرات آستانه (روسیه،ایران و ترکیه)، مورد آنالیز قرار دادند.

بر اساس این اطلاعات، طرفین اوضاع کنونی در روند حل و فصل مسائل در سوریه بر اساس قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت سازمان ملل و توافقات روسای جمهوری روسیه و ترکیه در جریان مذاکرات اخیر آنها در اواخر ماه آگوست را آنالیز کردند. همچنین علاقه مندی دو طرف درباره انتها یافتن هر چه سریعتر روند شکل گیری و شروع به کار کمیته قانون اساسی سوریه مورد تایید نهاده شد. مسائل مربوط به فراهم سازی مقدمات برگزاری نشست سه جانبه روسای جمهوری سه کشور ضامن صلح در سوریه نیز گفتگو نهاده شد.

این مذاکرات به ابتکارعمل وزیر خارجه ترکیه صورت گرفت و در آن موضوعات مهم در دستور کار روابط دوجانبه مطرح و آنالیز شد.

لازم به یادآوری است که نشست روسای جمهوری سه کشور ضامن صلح در سوریه در ترکیب مذاکرات آستانه (روسیه،ایران و ترکیه) قرار است در اواسط ماه سپتامبر (مهر ماه) در آنکارا برگزار گردد. تاریخ دقیق این نشست هنوز اعلام نشده است.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام نمود که سرگئی لاوروف روز گذشته با ابراهیم الاصف وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز گفت وگوی تلفنی انجام داده و در جریان آن روند انتها یافتن شکل گیری کمیته قانون اساسی سوریه مورد آنالیز نهاده شد. علاوه بر این دو طرف درباره توسعه همکاری های دو کشور، با توجه به سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ریاض در ماه اکتبر (اواخر مهر الی اوایل آبان ماه) مذاکره کردند.

در جریان این مذاکرات وزرای خارجه روسیه و عربستان درباره مسائل مهم در دستور کار منطقه، از جمله اوضاع در سوریه، یمن و در منطقه خلیج فارس نیز گفتگو کردند. این گفت وگوی تلفنی به ابتکارعمل طرف عربستانی انجام گرفت.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4933

به "مذاکرات تلفنی لاوروف با وزرای خارجه ترکیه و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات تلفنی لاوروف با وزرای خارجه ترکیه و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید