مسابقه عصر جدید احسان علیخانی؛ کاپی یا ایده ای خلاق؟

به گزارش راه ساری، روزنامه شهروند - پولاد امین: روز گذشته انتشار خبری درباره سوژه دزدی یکی از برنامه های تلویزیون- که در ذیل این خبر نام احسان علیخانی تگ شده بود، یک بار دیگر نام این برنامه ساز را در فضای رسانه ای کشور عنوان نمود. موجی که از آن جا شروع شد، رسانه ها نوشتند علیخانی نوجوانی را که هفته پیش ویدیوی حرکات آکروباتیکش همه را شگفت زده نموده بود، به تهران کشانده و بعد از ضبط برنامه اش او را از دسترس دیگر برنامه ها دور نگه داشته است.

مسابقه عصر جدید احسان علیخانی؛ کاپی یا ایده ای خلاق؟

این ماجرا در کنار انتشار عکس هایی از پشت صحنه برنامه عصر جدید احسان علیخانی نام این برنامه را تبدیل کرد به یکی از پرتکرارترین نام ها در فضای رسانه ای و البته مجازی. موجی که البته چندان هم مثبت نبود و از این رو که عکس های منتشرشده تقلید یا به عبارت بهتر کپی کاری نعل به نعلی از برنامه آمریکاز گات تلنت را به نمایش می گذاشت، احسان در متن بحرانی پردامنه نهاده شد. بحرانی که البته برای احسان علیخانی اتفاق جدیدی نبود و نیست.

عصر احسان؟

دیروز همچنین رسانه ها نوشته بودند که امروز اولین قسمت عصر جدید پخش خواهد شد. پس اکنون که این مطلب را می خوانید، این اتفاق به احتمال زیاد اتفاق افتاده و احسان برگ جدیدش را که می گویند خودش از آن به عنوان برگ برنده یاد می نماید، زمین زده است. فارغ از این که برنامه در اولین قسمت چه بازتابی داشته و چه نوع واکنش هایی را به بار آورده است؛ اما نکته مهم امیدواری خود احسان علیخانی است. دیروز خبرآنلاین از قول او نوشته بود: اسمش را گذاشته ام عصر جدید؛ چون واقعا یک عصر جدید در دوران کاری ام است. از همه تجربه های قبلی چون ماه عسل، سه ستاره و حتی فیلمسازی دشوارتر و پیچیده تر است.

ورژن ایرانی سایمون و هایدی!

نمونه های مشابه عصر جدید را شاید هرکسی حداقل یک بار دیده باشد. الگویی تکراری که اوجش را در آمریکاز گات تلنت می بینیم و البته نمونه های منطقه ای آن نیز در تلویزیون های ترکیه، هند، امارات متحده عربی و بیشتر کشورهای اروپایی ساخته شده اند.

احسان علیخانی قرار است در برنامه اش کسانی را که حس می نمایند استعدادکی دارند (در هر زمینه ای) روبه روی داورانش قرار دهد که هرکدام در زمینه ای نامی دارند. امین حیایی و رویا نونهالی به عنوان چهره هایی مطرح در بازیگری، آریا عظیمی نژاد که موزیسینی نامدار است و بشیر حسینی هم دانش آموخته دانشگاه امام صادق! چهار داوری که ژانگولربازی با استعدادهای وطنی را قضاوت خواهند کرد. کسانی که قرار است یادآور سایمون کاول و هایدی کلوم و آن دو داور دیگر برنامه باشند.

حواشی در انتظار احسان

علیخانی نامش مترادف با حاشیه است و به نظر می رسد در عصر جدید نیز این فضای جنجالی و پرحاشیه تکرار خواهد شد. به هرحال علیخانی به عنوان نفر اول این برنامه در ارتباط مستقیم با مخاطبان خواهد بود و همین هم او را در فضای شفاف مجازی در معرض سوال قرار می دهد.

تمام فرصت احسان

وقتی برنامه ای چون عصر جدید از چهار داور بهره می برد، یعنی که احسان علیخانی با تمام پتانسیلی که در جذب مخاطب دارد، جز نقش مجری نقش دیگری برعهده نخواهد داشت، اما این ظاهر قضیه است و گفته می گردد در عصر جدید، تلویزیون برای استفاده از محبوبیت علیخانی ازش خواسته حضور پررنگ تری در برنامه داشته باشد. حضوری که البته هنوز نمی گردد پیش بینی دقیقی از کم وکیف آن داشت، مگر بعد از پخش چند قسمت شروعین. با این حال احسان علیخانی که گفته در عصر جدید هرکسی که فکر می نماید استعداد نابی دارد، برای قرارگرفتن در دل مردم نهایتا 5دقیقه فرصت دارد؛ ظاهرا خودش هم با این محدودیت زمانی دست وپنجه نرم خواهد نمود. گیریم ددلاین او برای موفقیت نه پنج دقیقه، که دو سه برنامه باشد.

گام محکم

ظاهرا برنامه عصر جدید گام اول را محکم برداشته؛ و حتی پیش از شروع مورد استقبال مردم نهاده شده است. گفته می گردد تاکنون حدود چهار هزار نفر ویدیوهایی به وسیله اپلیکیشن ثبت نام برنامه فرستاده اند؛ که در زمینه های مختلف، از خوانندگی و استندآپ کمدی تا شعبده بازی، ژانگولر و مهارت های ورزشی است. از بین این چندهزار نفر هم فعلا 50نفر که حداقل استانداردهای چنین برنامه ای را داشته اند، انتخاب شده و در چند قسمت اول برنامه حاضر شده اند.

فرجام احسان

این که فرجام عصر جدید چه خواهد شد؛ در آینده کاری احسان علیخانی نقش عمده ای دارد. به هرحال این برنامه عرصه ای جدید برای این مجری محبوب است که پیش از این با ماه عسل به نوعی ثبات در کارش رسیده بود. برنامه ای با موضوع پیغام ها و شعارهای اخلاقی، اما عصر جدید ظاهرا عرصه ای یکسره متفاوت است. آیا احسان در این حیطه نیز به موفقیت خواهد رسید؟ پاسخ این پرسش خیلی چیزها را درباره احسان علیخانی روشن خواهد نمود! او که درباره شرکت نمایندگان برنامه اش گفته: شرکت نمایندگان در انتها یا می فهمند واقعا استعداد خارق العاده ای دارند که مردم را تحت تأثیر قرار می دهد یا خیال شان راحت می گردد که باید بروند پی زندگی شان.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: برترین ها
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3235

به "مسابقه عصر جدید احسان علیخانی؛ کاپی یا ایده ای خلاق؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقه عصر جدید احسان علیخانی؛ کاپی یا ایده ای خلاق؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید