معرفی شرکت هواپیمایی گارودا ایندونزیا

به گزارش راه ساری، آشنایی با شرکت هواپیمایی گارودا ایندونزیا | Garuda Indonesia

امروز می خواهیم تا یکی از شرکت های مطرح هواپیمایی در سطح جهان، قاره آسیا و کشور اندونزی را به شما معرفی نماییم، شرکت هواپیمایی گارودا ایندونزیا (Garuda Indonesia). این شرکت هواپیمایی یکی از گسترده ترین ناوگان های هوایی را در اختیار خود دارد. این شرکت البته در سال های اخیر تحولات مختلفی را پشت سر گذاشته و تا به رسیدن به هدف خود در زمینه خدمات هوایی، قدم های بسیار زیادی را برداشته است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر تاریخچه و حوزه های کاری و فعالیت های این ایرلاین را به اتفاق یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی شرکت هواپیمایی گارودا ایندونزیا

تاریخچه شرکت هواپیمایی گارودا ایندونزیا

شرکت هواپیمایی گارودا ایندونزیا یکی از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی موجود ر دقاره آسیا و کشورهای جنوب شرق آسیا است.

این شرکت هواپیمایی در سال 1928 در دورانی که هنوز هلند بر این کشور تسلط داشت و مستعمره اش بود، با نام Indonesia KNILM تاسیس گشت. البته این شرکت به عنوامن یکی از شرکت های تابعه KLM تاسیس شد و تحت نظارت این شرکت بود. در سال 1947 بود که این شرکت منحل شد و تمام دارایی هایش به شرکت مادر بخشیده شد.

اما همانطور که برای شما قابل حدس است، این آخر کار گارودا نبود زیرا دو سال بعد یعنی در سال 1949 میلادی بود که این شرکت به عنوان یک شرکت هواپیمایی ملی مجددا افتتاح شد. جالب است این نکته را بدانید که نام Garuda از یک شعر معروف هلندی گرفته شده است. vleugels uitslaat hoog boven uw eilanden به این معنی است که من گارودا، پرنده ای هستم که بال هایم را از فراز آسمان ها بر بر تمامی جزیره گشوده ام.

البته این که ما در حال حاضر این را می دانیم تنها مدیون این است که در تاریخ 2 نوامبر سال 1949 بود، یکی از روسای این شرکت در کنفرانس هلند- اندونزی در لاهه اعلام معنا و ریشه این اسم را توضیح داد. در اویل دهه 1940 میلادی بود که شرکت گارودا برای حمل و نقل ویژه از هواپیماهای داگلاس DC-3 استفاده نمود.

اما در پشت استفاده ز این هواپیما هم داستان جالبی وجود دارد. برای خرید این هواپیما مقداری از هزینه ها را مردم یکی از مناطق محلی اندونزی به نام آچه، مبلغی را از بین خود جمع آوری کرده و آن را به این شرکت هدیه نمودند تا بتوند برای خرید این هواپیما منابع کافی را در اختیار داشته باشد. اولین پرواز تجاری این شرکت هواپیمایی از کلکته به رانگون در 26 ژانویه سال 1949 میلادی با هیمن هواپیما آغاز گشت.

در سال 1967 بود که شرکت هواپیمایی گارودا از هواپیمای داگلاس DC-8 نیز استفاده کرد. شرکت هواپیمایی گارودا در طول سال های فعالیت خود و همچنین اتفاقتی که در کشورش در حال وقوع بود نیز کاملا طرف مردم خود بود و آن ها را حمایت می کرد و از این رو این شرکت در بین مردم اندونزی محبوبیت بسیار بالایی را برخوردار است.

در اواسط دهه 1950 میلادی بود که شرکت هوایپمایی گارودا ایندونزیا با دارا بودن 38 فروند هواپیما در ناوگان هوایی خود به عنوان یکی از قوی ترین شرکت های هواپیمایی قاره و کشورش، اولین پرواز زیارتی خود را با 40 زائر اندونزیایی خانه خدا به مقصد مکه انجام داد.

دهه 1960 میلادی برابر با پیشرفت ها و وسعت بخشی های این شرکت هواپیمایی بود در سال 1965 میلادی بود که این شرکت مسیرهای مختلفی را با این ترتیب آغاز نمود؛ پرواز آمستردام و فرانکفورت را از طریق کلمبو، بمبئی و پراگ انجام می داد.

پروازهای رم و پاریس به مقصد سومین و چهارمین را تبدیل به مقصد خطوط هوایی ایرلند کرده بود و برای سوخت گیری هم در بمبئی و قاهره توقف می کرد. در طول سال های فعالیت این ایرلاین، در اواخر دهه 1990 و 2000 میلادی برای این شرکت دوره های بسیار سختی بودند. بحران های مالی، حوادث هوایی، کاهش عملیات از جمله قطع پروازهایش به آمریکا، … و از این قبیل مسائل باعث به وجود آمدن رکود و مسائل اساسی برای این شرکت شد.

از سال 2010 به بعد این شرکت باز توانست روی خوش را ببیند. پس از لغو تحریم های اتحادیه اروپا بر علیه گارودا و برخی دیگر از شرکت های اندونزیایی، این شکت گفت که برای جبران عقب ماندگی هایش، برنامه توسعه ای را تدوین کرده و قرار است از روی آن عمل نماید.

این برنامه و طرح شامل تغییراتی اساسی در سبک هواپیمایی، لباس و آرم کارکنان و تقریبا دو برابر کردن ناوگان خود از 62 فروند هواپیما تا 116 فروند و دیگر مسائل مختلف می شود. از جمله دیگر اهداف این شرکت این بود که مسافران خود را به بیش از 27 میلیون مسافر در سال برساند. زمانی که این شرکت برنامه هایش را آغاز کرد تعداد مسافرانش 10.1 میلیون نفر در پروازهای داخلی و بین المللی بود.

گسترش مسیرها ،هدف بعدی این شرکت برای بازگشتن به روزهای اوج خود بود. آمستردام، لندن، فرانکفورت، پاریس، رم، مادرید و لس آنجلس از جمله این مقاصد بودند. تمامی این امر از لباس های جدید کارکنان و تغییر سبک هواپیماها تا افتتاح مسیرهای جدید در سال 2010 انجام پذیرفت. در طول این مدت علاوه بر مسیرهای قبلی، مسیرهای جدید دیگری از جمله به سنگاپور، بانکوک، پکن و شانگهای از جاکارتا نیز افتتاح گشت.

شرکت گارودا ایدونزیا در نمایشگاه ایرباس سال 2011 پاریس، ثبت سفارش 25 فروند هواپیمای ایرباس A320 را انجام داد. البه این نکته نیز گفتنی است که قبل از این که اوضاع برای گارودا بد بشود، این شرکت به بوئینگ سفارش ساخت هواپیما داده بود که بر اساس موجی که بر علیهش جریان داشت، نتوانسته بود آن ها را تحویل بگیرد و به همین خاطر به جای آن ها 140 فروند هواپیمای بوئینگ 777 را تحویل گرفت. در اواخر سال 2014 بود که شرکت هواپیمایی گارودا اندونزیا توانست 5 ستاره را از اسکای ترکس دریافت نماید.

این هواپیمایی در سال های اخیر، تغییر و تحولات عمده ای را تجربه کرده است. این هواپیمایی حامل پرچم اندونزی، به صورت گسترده به نوسازی ناوگان خود اقدام کرده و خدمات خود را بهبود بخشیده تا بار دیگر اطمینان مسافران و هم بازرسان امنیتی را جلب کند.

جالب است بدانید که امسال مهمان داران این هواپیمایی جایزه بهترین خدمه کابین های هواپیمایی را در جهان به دست آورده اند. شرکت هواپیمایی گارودا ایندونزیا یکی از شرکت های هواپیمایی پیشرو جهان است و عضو 20 عضو اتحادیه هواپیمایی جهانی و همچنین SkyTeam است.

اطلاعات شرکت هواپیمایی گارودا ایندونزیا

نام شرکت هواپیمایی گارودا ایندونزیا: Garuda Indonesia

کد یاتا: GA

کد ایکائو: GIA

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی گارودا ایندونزیا: www.garuda-indonesia.com

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5100

به "معرفی شرکت هواپیمایی گارودا ایندونزیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمایی گارودا ایندونزیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید