ملاقات رحمان با رئیس جمهور تاتارستان؛ تقویت روابط محور دیدار

به گزارش راه ساری، رئیس جمهور تاتارستان که در سفر کاری وارد تاجیکستان شده با همتای تاجیک خود دیدار و گفت وگو کرد.

ملاقات رحمان با رئیس جمهور تاتارستان؛ تقویت روابط محور دیدار

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، رستم مینیخان اف رئیس جمهور تاتارستان که در یک سفر کاری وارد دوشنبه شده با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان ملاقات و گفت وگو کرد.

طی این دیدار مجموعه همکاری های دوجانبه تاجیکستان و روسیه در تمامی زمینه ها از جمله مشارکت منطقه ای با تاتارستان ارزیابی شد.

دو طرف در خصوص برقراری روابط دوجانبه و همکاری در زمینه های معدن، نفت و گاز، فرآوری محصولات، صنایع سنگین، نور، شیمی و داروسازی ابراز علاقه کردند.

طرفین ضمن اشاره به فرصت ها در زمینه تامین بازار های تاتارستان با سبزیجات، میوه و خربزه های تاجیکی، بر اهمیت تقویت همکاری میان مناطق تاجیکستان و تاتارستان در بخش کشاورزی تاکید نمودند.

رحمان و مینخان اف برگزاری همایش تجار تاجیکستان و تاتارستان را به عنوان یک ابزار مهم گسترش روابط دوجانبه در زمینه های مورد علاقه دو طرف، بویژه سرمایه گذاری، صنایع تولیدی، تدارکات، مجتمع صنعتی و کشاورزی، بانکی، مهاجرت و سلامت ارزیابی کردند.

به منظور توسعه و گسترش روابط دوجانبه همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد مالی تاجیکستان، احداث و تامین فعالیت پارک های تکنیکی در تاجیکستان، ایجاد خدمات مرتبط استخدام و آماده سازی متخصصان حرفه ای برای عرصه های مختلف اجتماعی و مالی تاجیکستان تاکید شد.

طرفین همچنین در خصوص امکانات گسترده توسعه روابط دو جانبه در حوزه گردشگری، علم، آموزش و پرورش و فرهنگ بحث و گفتگو کردند.

رحمان در ابتدای این ملاقات تاکید نمود: ما به تقویت بیشتر روابط محبت آمیز و همکاری میان تاجیکستان و روسیه اهمیت ویژه قایل هستیم.

ضمن این ملاقات بر نقش مهم کمیسیون همکاری های مالی بین دولتی در زمینه اجرایی اهداف دو کشور بویژه توافقات از قبل به امضا رسیده در زمینه همکاری وتوسعه روابط تجاری و مالی و آنالیز برنامه توسعه مالی همکاری های دو طرف تا سال 2021 در زمینه تقویت و گسترش مشارکت میان دو کشور و افزایش حجم مبادله تجاری تاکید شد.

ح

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1901

به "ملاقات رحمان با رئیس جمهور تاتارستان؛ تقویت روابط محور دیدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات رحمان با رئیس جمهور تاتارستان؛ تقویت روابط محور دیدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید