ملکه الیزابت مجموعه اش را به لوور قرض داد ، نمایشگاه بزرگ آثار داوینچی در پانصدمین سالمرگ او

به گزارش راه ساری، موزه لوور به مناسبت پانصدمین سالمرگ لئوناردو داوینچی بزرگترین نمایشگاه مرور آثار این هنرمند نابغه را افتتاح می نماید که از هم اکنون 200 هزار نفر بلیط های آن را رزرو نموده اند.

ملکه الیزابت مجموعه اش را به لوور قرض داد ، نمایشگاه بزرگ آثار داوینچی در پانصدمین سالمرگ او

خبرنگاران - به گزارش خبرگزاری فرانسه این نمایشگاه بزرگترین مرور آثار لئوناردو داوینچی، هنرمند و دانشمند اهل توسکان ایتالیا و استاد دوره رنسانس است و بیشتر بر آثار نقاشی او تاکید دارد، روز پنجشنبه 24 اکتبر (2 آبان) گشایش می یابد.

این نمایشگاه که ده سال صرف برنامه ریزی برای برگزاری آن شده است، شامل 162 اثر از داوینچی، از جمله 24 طرح ترسیمی او است که الیزابت دوم، ملکه بریتانیا از مجموعه سلطنتی اش آن را به لوور قرض داده است.

موزه بریتانیا، موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ روسیه و واتیکان نیز آثاری از داوینچی را به لوور فرستاده اند.

این آثار که در سالن ناپلئون لوور به نمایش در می آیند، شامل 11 نقاشی از 20 نقاشی که قطعا خود داوینچی آنها را کشیده است، به همراه طراحی ها، دست نوشته ها، مجسمه ها و سایر اشیای هنری مربوط به او می شوند.

بازدیدکننده در این نمایشگاه راستا زمانی زندگی پرماجرای دواینچی را دنبال می نماید که زیر سرپرستی دوک ها، شاهزاده ها و شاهان گوناگون از فلورانس و میلان گرفته تا ونیز و رم و نهایتا در سه سال آخر در فرانسه گذشت.

اما جای دو اثر مهم داوینچی در این نمایشگاه خالی است: اولی تابلوی مونالیزا یا لبخند ژوکوند، مشهورترین نقاشی دنیا که به خاطر جلوگیری از ازدحام تماشاچیان در جای معمول خود در موزه لوور در اتاق دولتی (Salle des États) باقی می ماند. مونالیزا در این محل روی تقریبا 30000 بازدیدکننده دارد.

تماشاچیان در خاتمه راستا این نمایشگاه که تا 24 فوریه ادامه خواهد داشت، می تواند مونالیزا را به صورت تجربه واقعیت مجازی ببینند.

اثر مهم دیگر داوینچی که به نمایش در نخواهد آمد، تابلوی سالواتور موندی (منجی دنیا)، یک شمایل نگاری از عیسای مسیح، است که در سال 2017 به مبلغ 450 میلیون دلار در حراج کریستی به خریداری ناشناس فروخته شد و عنوان گران ترین تابلوی نقاشی فروخته شده در دنیا را به دست آورد.

این نقاشی بحث های زیادی را باعث شده است، از جمله بعضی از کارشناسان درباره اصالت آن ابراز تردید نموده اند و از هنگام فروشش تا به حال نمایش عمومی نداشته است.

قبلا اعلام شده بود که این نقاشی در سپتامبر 2018 موزه لوور ابوظبی به نمایش در خواهد آمد، اما بعدا به دلایل نامعلومی این نمایش به تاخیر افتاد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: چمدان
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6133

به "ملکه الیزابت مجموعه اش را به لوور قرض داد ، نمایشگاه بزرگ آثار داوینچی در پانصدمین سالمرگ او" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملکه الیزابت مجموعه اش را به لوور قرض داد ، نمایشگاه بزرگ آثار داوینچی در پانصدمین سالمرگ او"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید