ملی پوش واترپلو: باید تا شهریور تکلیف انتخابی ها تعیین گردد، می توانیم جزو مدعیان باشیم

به گزارش راه ساری، عضو تیم ملی واترپلو گفت: با توجه به شیوع کرونا و تعویق المپیک قطعا برای توزیع سهمیه المپیک برای آسیا و اروپا انتخابی خواهند گذاشت.

ملی پوش واترپلو: باید تا شهریور تکلیف انتخابی ها تعیین گردد، می توانیم جزو مدعیان باشیم

سهیل رستمیان عضو تیم ملی واترپلو در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص شرایط تیم ملی واترپلو اظهار کرد: از اوایل فروردین 98 تمرینات خود را شروع و تا آخر بهمن که زمان انتخابی المپیک واترپلو بود تمرینات را ادامه دادیم. اما بهمن ماه با گسترش کرونا در چین و شرایط موجود ابتدا تاریخ مسابقات تغییر کرد و بعد هم با لابی گری قزاقستان مسابقات لغو شد. قزاق ها که قهرمان بازی های آسیایی 2018 شده بودند همه چیز را به نفع خود تمام کردند و قرار بود راهی المپیک شوند. ایران و چین هم که سوم و چهارم بازی های آسیایی شده بودند، باید در انتخابی جهان در هلند با تیم های اروپایی رقابت می کردند. آنجا شرایط فرق داشت، تیم های قوی تری حاضر می شدند و شانس ما کم بود.

وی در خصوص بازی های تدارکاتی تیم ملی گفت: از طرفی تیم ملی سفر تدارکاتی آنچنانی نداشت. تنها 2 سفر به سنگاپور و کره جنوبی داشتیم که با خرج کشور میزبان بود. همه هزینه ها را این دو کشور دادند. شرایط ما در تمرینات خاص بود ولی کوشش خود را کردیم اما نشد و در نهایت هم بدون انتخابی می خواستند قزاق ها را به المپیک بفرستند.

رستمیان اضافه کرد: البته این شرایط برای زمانی بود که المپیک 2020 برگزار می شد حال با تغییر یک ساله تاریخ برگزاری المپیک شرایط تغییر نموده و باید ببینیم چه خواهد شد. احتمالا برای توزیع سهمیه المپیک هم برای آسیا و هم برای اروپا انتخابی خواهند گذاشت. باید ببینیم شرایط چگونه پیش می رود.

عضو تیم ملی واترپلو گفت: البته در سایت کمیته ملی المپیک خواندم که باید تا شهریور تکلیف انتخابی ها معین گردد. در حال حاضر که استخرها بسته است. استخر و اماکن ورزشی جزو مشاغل پر خطر محسوب می شوند و فعلا تعطیل است. باید ببینیم ستاد بحران کرونا چه تصمیمی برای اماکن ورزشی خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا محتمل است قهرمانی آسیا 2021 انتخابی المپیک محسوب گردد، گفت: محتمل است اما این مسابقات آذرماه است. IOC اعلام نموده باید تا آخر شهریورماه تکلیف انتخابی ها معین گردد در نتیجه باید ببینیم تصمیم گیری برای این موضوع به چه منوالی خواهد بود. امیدوارم هرچه اتفاق می افتد به نفع ایران باشد.

رستمیان در خصوص شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک گفت: ما یک بار جواب فرصتی که به ما داده شد را دادیم. در بازی های آسیایی 2018 بعد از 44 سال توانستیم مدال برنز بگیریم و نشان دادیم که چقدر توانایی داریم. اکنون بعد از دو سال هرچند که بازی تدارکاتی نداشتیم اما قطعا با تمرینات مستمر و داشتن بهترین مربی جهان تجربه بیشتری کسب نموده ایم. اکنون آمادگی این را داریم که دوباره جزو مدعیان باشیم.

عضو تیم ملی واترپلو گفت: البته سایر حریفان هم عقب نکشیدند و هدفمندتر و با تعداد مسابقه تدارکاتی بیشتر خود را آماده می نمایند. ما همه کوشش خود را می کنیم و امیدواریم که در انتخابی المپیک سربلند شویم و افتخاری دیگر برای واترپلو کسب کنیم.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8543

به "ملی پوش واترپلو: باید تا شهریور تکلیف انتخابی ها تعیین گردد، می توانیم جزو مدعیان باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملی پوش واترپلو: باید تا شهریور تکلیف انتخابی ها تعیین گردد، می توانیم جزو مدعیان باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید