ممنوعیت کشت پیاز در جنوب کرمان

به گزارش راه ساری، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: کشت و فراوری پیاز بهاره جنوب کرمان در سطح یکهزار و 700 هکتار و فراوری 94 هزار و 500 تن هدف گذاری شده است.

ممنوعیت کشت پیاز در جنوب کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از کرمان، فرامرز رستگاری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در زمینه برنامه های ابلاغی وزارت جهادکشاورزی به منظور افزایش ضریب خوداتکایی محصولات استراتژیک و اساسی، با سطح کاشت موجود، میزان محصول فراوریی بیش از برنامه و کشش بازار داخل در زمان و موعد مقرر خواهد بود از این رو کشاورزان از کشت این محصول پرهیز نمایند.

رستگاری توضیح داد: با توجه به سطح کاشت و فراوری در استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب فارس افزایش فراوری بیش از برنامه معین شده موجب همپوشانی برداشت و در نهایت عرضه بالا در زمان کوتاه و افت قیمت بازار می گردد که عامل زیان مالی برای کشاورزان خواهد بود.

وی اضافه کرد:سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب را زیر پوشش دارد.

با تاکید سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ،کشاورزان منطقه جنوب با توجه به منقضی شدن تاریخ کاشت پیاز و تحقق کشت به میزان 30 درصد بیش از برنامه ابلاغی از ادامه کشت این محصول خودداری نمایند.

انتهای پیغام /س

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1023

به "ممنوعیت کشت پیاز در جنوب کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت کشت پیاز در جنوب کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید