مکان استقرار نظامیان آمریکائیِ خارج شده از افغانستان کجاست؟

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در سخنانی به تشریح هدف و مکان استقرار نیروهای آمریکایی پس از خروج از افغانستان پرداخت.

مکان استقرار نظامیان آمریکائیِ خارج شده از افغانستان کجاست؟

وزیر دفاع آمریکا در این خصوص اعلام کرد: امکان کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان بدون دستیابی به توافقنامه صلح وجود دارد. هدف از کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان، بازگرداندن آنها به کشور، آموزش آنها برای شرکت در ماموریت های دیگر و یا استقرار در منطقه اقیانوس هند، آرام به منظور مقابله با بزرگترین چالش ما و رقابت با چین است.

مارک اسپر با اشاره به ایده فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، گفت: میلر (مارک میلر) معتقد است که می تواند ماموریت مقابله با ترویسم، آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای افغانستان را انجام دهد و تضمین کند این کشور یکبار دیگر به پناهگاهی برای تروریست ها تبدیل نخواهد شد.

این در حالیست که لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه و پرنفوذ سنای آمریکا دیشب و در جریان سفر به کابل پایتخت افغانستان اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا همین هفته خبر خروج نظامیان آمریکا از افغانستان را اعلام خواهد کرد.

به گفته گراهام، نظامیان آمریکا احتمالا سال آینده میلادی از افغانستان خارج خواهند شد.

این سناتور برجسته آمریکایی همچنین تخمین زده که تعداد نظامیان این کشور در افغانستان از 12 هزار نفر به 8600 تَن کاهش خواهد یافت.

گراهام که پیشتر از جمله مخالفان خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان بود، حال در جریان سفر خود به کابل به توانایی نیروهای دفاعی افغانستان اشاره کرده وموافقت خود را برای کاهش نظامیان آمریکا در افغانستان اعلام کرده است.

kalarena.com: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

namasho.com: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7081

به "مکان استقرار نظامیان آمریکائیِ خارج شده از افغانستان کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان استقرار نظامیان آمریکائیِ خارج شده از افغانستان کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید