میرهاشم حسینی: اول به مدال طلای جهانی فکر می کنم بعد سهمیه المپیک

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، میرهاشم حسینی یکی از جوانان با آتیه تکواندو ایران است. جوانی 22 ساله که اهل میانه و یکی از شاگردان فلاحی راد، مربی سازنده آذربایجان غربی است. حسینی دو سال پیش در رقابت های قهرمانی 2017 دنیا نایب قهرمان شد. علاوه بر این وی دو طلای قهرمانی آسیا (2015 و 2016)، طلای بازی های آسیایی، طلای یونیورسیاد، دو نقره گرندپری، طلای جام دنیای، طلا جام باشگاههای آسیا و نقره جام فجر را هم در کارنامه دارد.

میرهاشم حسینی: اول به مدال طلای جهانی فکر می کنم بعد سهمیه المپیک

نفر دهم رنکینگ دنیای در حالی همراه با تیم ملی راهی محل برگزاری مسابقات قهرمانی دنیا در منچستر می گردد که مهرماه گذشته در رقابتهای گرندپری به دلیل آسیب دیدگی به دای هون لی باخت و نقره گرفت. این تکواندوکار عزم خود را برای کسب مدال طلای وزن چهارم در این دوره رقابت ها جزم نموده است. با توجه به تجربه و پختگی که در مبارزات او شاهد هستیم رسیدن به این مهم دور از دسترس نیست.

میرهاشم تکواندوکاری است که با انگیزه تمرین می نماید، با توجه به اینکه استرسی برای کاهش وزن ندارد، اگر خونسرد و با برنامه بازی به بازی پیش برود با آمادگی بدنی بالا و توان فنی مثال زدنی که دارد، بدون شک او را باید یکی از مردان طلای جام بیست و چهارم بنامیم به خصوص که در استفاده از پاهای کشیده برای اجرای تکنیک روی سر و صورت رقیب هم مهارت خود را دارد.

این ملی پوش تکواندو ایران در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: چهار ماه است که سخت تمرین می کنیم، تمرینات طاقت فرسا و سنگینی را برای رسیدن به آمادگی مطلوب پشت سر گذاشتیم. خدا را شکر طبق برنامه کادر فنی پیش رفتیم. امیدوارم بتوانیم با این تمرینات به نتیجه قابل قبولی دست پیدا کنیم.

حسینی ادامه داد: دوره قبل مسابقات دنیای به مدال نقره دست پیدا کردم، ولی طلای دنیا تفاوت های زیادی با مدال نقره دارد. ارزش طلای دنیای خیلی بالا است به خصوص در این دوره مسابقات که امتیاز آن برای کسب سهمیه المپیک محاسبه می گردد. کوشش می کنم در این دوره نیز به دیدار نهایی رسیده و یکی از بهترین نتایج را برای تیم ملی ایران رقم بزنم.

نماینده وزن چهارم ایران در رقابت های دنیای تکواندو یادآور شد: در چند ماه اخیر اتفاقات زیادی باعث آسیب به مردم کشورم و ناراحتی قشر عظیمی از هموطنان عزیز شد، خیلی امیدوارم با کسب مدال طلا در این دوره از رقابت های دنیای دل مردم را شاد کنم تا حداقل بخش کوچکی از این غم را به دست فراموشی بسپارند.

وی در مورد کسب سهمیه المپیک هم گفت: هر میدانی شرایط خاص خود را دارد، این درست که امتیاز کسب مدال طلا یعنی طی کردن بخش عمده ای از راستا کسب سهمیه المپیک اما باید گام به گام پیش برویم. فعلاً به المپیک فکر نمی کنم. اول مسابقات دنیای و بعد رقابت های گرند پری؛ کوششم برای موفقیت در این مسابقات است تا اینگونه به سهمیه المپیک هم برسم. در این صورت باید برای حضور در توکیو 2020 برنامه ریزی می کنم.

میرهاشم حسینی در خاتمه در مورد رقبای خود گفت: از همه تکواندوکاران شاخص این وزن شناخت دارم و روی برنامه مبارزه آنها کار نموده ام، ولی نکته اصلی اینجاست که برای قهرمان شدن باید بدون توجه به نام رقیب مبارزه کرد و پیروز شد. برنامه من هم در منچستر همین است که هر حریفی یک رقیب جدی و هر مبارزه ای یک فینال است.

به گزارش خبرنگاران، بیست و چهارمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی دنیا چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه در منچستر شروع می گردد. میرهاشم حسینی در وزن 68- کیلوگرم روز پنجشنبه 26 اردیبهشت ماه در روز دوم مسابقات به دیدار رقبای خود می رود.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2766

به "میرهاشم حسینی: اول به مدال طلای جهانی فکر می کنم بعد سهمیه المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرهاشم حسینی: اول به مدال طلای جهانی فکر می کنم بعد سهمیه المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید