ناتو: آماده تطبیق تعداد نیروها در افغانستان با توجه به اقدام طالبان هستیم

به گزارش راه ساری، دبیر کل ناتو روز جمعه گفت که این پیمان نظامی آماده تطبیق تعداد نیروهایش در افغانستان با توجه به کاهش تنش ها از سوی طالبان است.

ناتو: آماده تطبیق تعداد نیروها در افغانستان با توجه به اقدام طالبان هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو روز جمعه گفت در صورتی که طالبان تمایل و قابلیت کاهش تنش ها را داشته باشد و به صلح متعهد باشد این ائتلاف آمده تطبیق نیروهایش در افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی که در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست امنیتی مونیخ صحبت می کرد، گفت: ناتو در حال حاضر 16 هزار نیرو در افغانستان دارد و در صورتی که طالبان قادر به نشان دادن تمایل و قابلیت کاهش تنش ها باشد ناتو آماده تطبیق نیروهایش است.

وی همچنین گفت که قرار است روز جمعه با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار داشته باشد تا با وی درباره یافتن راه حلی مسالمت آمیز درباره درگیری ها در افغانستان گفت وگو کند.

از سوی دیگر، یک مقام ارشد آمریکایی امروز مدعی شده ایالات متحده و گروه طالبان در افغانستان به توافقی برای برقراری آتش بس دست یافته اند. (جزئیات بیشتر)

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از این مقام ارشد آمریکایی نوشت این توافق به زودی اجرایی خواهد شد و ممکن است به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان منجر شوند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موافقت خودش را با این توافق که به گفته مقام های آمریکایی می تواند به کاهش قابل توجه شمار نیروهای آمریکا از افغانستان منجر شود اعلام کرده است.

سرانجام بخشیدن به جنگ افغانستان که از سال 2001 آغاز شده است یکی از وعده های انتخاباتی مهم ترامپ در سال 2016 بود.

در حالی که ترامپ سال سرانجامی حضورش در کاخ سفید را می گذراند، هنوز پیروز به عمل به این وعده خود نشده است. کارشناسان معتقدند این مسئله می تواند بر مبارزات انتخاباتی وی برای تمدید دوران حضورش در کاخ سفید تأثیرگذار باشد.

.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

banoirane.ir: مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7974

به "ناتو: آماده تطبیق تعداد نیروها در افغانستان با توجه به اقدام طالبان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو: آماده تطبیق تعداد نیروها در افغانستان با توجه به اقدام طالبان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید