نانوایان ملزم به استفاده استاندارد از نمک در نان هستند

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، بهروز اکرمی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان هرمزگان، مطرح کرد: عدم کیفیت و استاندارد نبودن نان استان به هر دلیلی قابل قبول نیست و نباید نان بدون کیفیت به دست مردم داد.

نانوایان ملزم به استفاده استاندارد از نمک در نان هستند

وی به کیفیت گندم و آرد موجود در هرمزگان اشاره نمود و گفت: طبق گفته اعضای این کارگروه، گندم و آرد استان مسئله ای ندارد اما نانی که به دست مردم می رسد با کیفیت و استاندارد نیست، حتما جایی از کار مسئله ای وجود دارد که نان استان با مشکل روبرو است.

اکرمی اضافه نمود: نان به عنوان یک کالای فراوریی فرایند فراوری دارد که این فرایند نیازمند به روز رسانی چه از لحاظ ماشین آلات و همچنین نیروی انسانی است تا بتوان محصولی با کیفیت و مطابق با استانداردهای لازم فراوری کرد.

وی تاکید نمود: باید تمامی نیروهای انسانی در امر فراوری نان در استان مورد آموزش فرایند پخت نان قرار گیرند و نان با کیفیت و سلامت به دست مردم برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان میزان بالای نمک در نان استان را غیر قابل قبول دانست و عنوان نمود: با آموزش های لازم به واحدهای فراوری نان در هرمزگان باید میزان مصرفی نمک در نان استان را استاندارد سازی نمود چنانچه پس از برگزاری دوره های آموزشی باز هم تخلفی از سوی واحد نانوایی صورت گرفت با آن برخورد جدی خواهد شد.

وی بر آگاهی بخشی از میزان نمک موجود در نان و مضرات آن به مردم تاکید نمود و اضافه نمود: مردم باید از میزان نمک مصرفی در نان و مضرات آن آگاه شوند و این امر یکی از وظایف این کارگروه است.

اکرمی توضیح داد: مردم باید از نوع آرد مصرفی در نان های گوناگون و استاندارد استفاده از نمک و سبوس در آنها آگاه شوند تا در صورت تخلف واحدی علاوه بر اطلاع دستگاه های متولی، از خرید نان غیر استاندارد خود داری نمایند.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در کشور، گفت: این کارگروه توانست در سال 96 رتبه برتر کشوری را در ایجاد هماهنگی بین بخشی کسب کند که جا دارد از حضور فعالانه اعضای کارگروه تشکر کنم.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 491

به "نانوایان ملزم به استفاده استاندارد از نمک در نان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوایان ملزم به استفاده استاندارد از نمک در نان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید