نگاهی به مطالب ستون نویس های ترکیه، باتلاق ادلب

به گزارش راه ساری، ده ها هزار عنصر تروریست حالا در ادلب به سر می برند که از ریختن خون٬ ترس و ابایی ندارند. اما متاسفانه٬ حزب عدالت توسعه٬ این آدم ها را به عنوان قهرمانانی می شناسد که به دنبال سرنگورن کردن رژیم اسد هستند.

نگاهی به مطالب ستون نویس های ترکیه، باتلاق ادلب

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ستون نویس های روزنامه های ترکیه که در زبان ترکی از آنها به گوشه نویس یاد می گردد٬ بخشی از فعالان رسانه ای توانمند و اثرگذار هستند که معمولاً یادداشت هایشان تاثیر قابل توجهی بر افکار عمومی و معادلات حزبی ترکیه می گذارد.

خبرنگاران کوشش می نماید تا با انتخاب گزینه های قابل توجهی از نوشته های ستون نویس های ترکیه تصویری کوچک از تحولات سیاسی٬ فعالیت های رسانه ای و راهنمایی افکار عمومی این کشور را به دست دهد.

باتلاق ادلب

مصطفی بالبای، روزنامه جمهوریت

بحران و جنگ داخلی سوریه از سال 2011 میلادی شروع شد و از آن موقع تاکنون٬ تمام مسائل این کشور در هم پیچیده و در شهری به نام ادلب٬ به یک کلاف سردرگم و یک باتلاق وسیع تبدیل شده است.

در شروع بحران سوریه٬ بشار اسد در دمشق محبوس مانده بود و امکان هیچ تحرکی نداشت اما با حمایت های ایران و روسیه٬ او توانست به پا خیزد و از آن مقطع سخت و سخت بگذرد.

در حال حاضر٬ در سوریه با کشوری روبرو هستیم که نزدیک به یک سوم مردم آن آواره شده اند و از این لحاظ٬ این کشور با یک تراژدی عظیم روبرو شده است.

منابع انسانی از دست دولت سوریه خارج شده و زیرساخت های مالی هم در مقیاس وسیعی از میان رفته اند. دولت اسد توانست در سالیان اخیر٬ معارضین را به سوی ادلب جارو کند و حالا بیش از 2 میلیون نفر در آن جا جمع شده اند و ده ها هزار عنصر تروریست حالا در ادلب به سر می برند.

بسیاری از چهره های افراطی و تروریست های ساکن ادلب٬ شهروند سوریه نیستند و از چین٬ روسیه٬ آفریقا و دیگر کشورها خود را به سوریه و ادلب رسانده اند و دارای تفکرات جهادی افراطی هستند و از ریختن خون٬ ترس و ابایی ندارند. اما متاسفانه٬ حزب عدالت توسعه٬ بسیاری از این آدم ها را به عنوان قهرمانانی می شناسد که به دنبال سرنگون کردن رژیم اسد هستند.

یک پرزیدنت سوسیالیست برای آمریکا

فهمی کورو، پایگاه اینترنتی شخصی

در این ساعتی که من در حال نوشتن تحلیلی در خصوص انتخابات آمریکا هستم٬ هنوز نتایج سه شنبه عظیم تعیین نشده است. اما واقعیت این است که در هفته ها و ماه های اخیر٬ نام برنی سندرز بر زبان بسیای از شهروندان آمریکا افتاده است. اصلاً بعید نیست که در انتخابات پیش رو یا در دوره بعدی انتخابات٬ شرایطی فراهم گردد که آمریکا صاحب یک پرزیدنت سوسیالیست گردد.

اگر چه بخش قابل توجهی از اعضای حزب دموکرات آمریکا٬ خواستار به قدرت رسیدن جو بایدن هستند٬ اما نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که شمار کسانی که خود را سوسیالیست دموکرات می نامند٬ اندک نیست و حالا آنها نیز یک جمعیت شایان توجه هستند و این افراد با تمام وجود از سندرز حمایت می نمایند.

در برنامه های سندرز٬ موضوعات و شعارهای مهمی وجود دارند که بعضی از آنها عبارتند از:

1.نظام آموزشی رایگان در کلیه دانشگاه های ایالتی.

2.صفر کردن وام و بدهی همه دانشجویان کشور.

3.تقویت نظام بیمه عمومی و تامین اجتماعی و تقبل کامل هزینه های درمان.

4.کاهش شدید هزینه های حمل و نقل عمومی.

سندرز یک سوسیالیست افراطی نیست ولی در هر حال٬ حامی اندیشه چپ و سوسیالیسم است. حواسمان باشد. داریم در خصوص آمریکا صحبت می کنیم. آمریکایی که در دوران مک کارتی شعار مرگ سرخ ها را سر می داد و در دوران جنگ سرد٬ آن همه در برابر سوسالیسم ایستاد٬ حالا شرایط سیاسی و اجتماعی خاصی دارد که یک سوسیالیست هم می تواند برای خودش هوادار جمع کند و به میدان رقابت بیاید.

شاید اگر برنی سندرز، 78 ساله نبود و به عنوان یک لیدر جوان در انتخابات حضور پیدا می کرد٬ شانس بیشتری برای پیروزی داشت.

کلاهی که داوود اوغلو سر ترکیه گذاشت

احمد ککچ، روزنامه آکشام

احمد داوود اوغلو٬ نخست وزیر سابق و وزیر امور خارجه اسبق ترکیه٬ در دورانی که به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شده بود٬ بسیار مدعی بود و با سخنرانی ها و نظریاتش٬ خود را به عنوان فردی نشان می داد که برای تمام مسائل٬ راه چاره دارد.

داوود اوغلو مدعی بود که نظریه بی نظیر او به نام عمق استراتژیک٬ می تواند هر مسئله ای را از میان بردارد. اما دیدیم که چنین نبود و نظریه او در میدان عمل باخت.

داوود اوغلو مدعی بود که تمام شهرها٬ روستاها٬ محلات٬ چشمه ها٬ سنگ ها و پرندگان سوریه را می شناسد و می داند که در تمام مسائل این کشور٬ پای مساله مهم به نام دینامیسم داخلی در میان است. اما آن چه داوود اوغلوی مدعی به آن نیاندیشیده بود٬ عامل خارجی و دینامیسم خارجی بود.

تور مالزی: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

خیمه نیوز: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8453

به "نگاهی به مطالب ستون نویس های ترکیه، باتلاق ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به مطالب ستون نویس های ترکیه، باتلاق ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید