نگرانی از ورشکستگی شرکت هواییایرفرانس

به گزارش راه ساری، کمیسیون اروپا روز دوشنبه بیان نمود: ورشکستگی شرکت هواپیمایی فرانسه که در پی شیوع کرونا از فعالیت های آن به شدت کاسته شده است، آسیب جدی به اقتصاد فرانسه وارد خواهد کرد.

نگرانی از ورشکستگی شرکت هواییایرفرانس

به نوشته روز دوشنبه هفته نامه اوزین نوول فرانسه، شرکت هواپیمایی ایرفرانس در صورتی که از حمایت های دولتی برخوردار نباشد بی شک به دنبال کاهش فعالیت هایش، در معرض خطر ورشکستگی قرار خواهد گرفت.

کمیسیون اروپا می گوید این کار احتمالا منجر به آسیبی جدی به اقتصاد فرانسه خواهد شد.

این رسانه فرانسوی نوشت: فرانسه می تواند در قالب وام های تضمین شده، هفت میلیارد یورو به ایرفرانس کمک کند. کمیسیون اروپا امروز (چهارم می،15اردیبهشت) این حمایت استثنایی مرتبط با بحران کووید 19 را تصویب کرد. بر این اساس، ایرفرانس قادر خواهد بود از دولت فرانسه کمک اقتصادی دریافت کند.

کمیسیون اروپا همچنین اعطای ضمانت نامه وام از سوی فرانسه در مجموع به میزان 7میلیارد یورو به نفع این شرکت هواپیمایی را تصویب کرد. اوزین نوول اضافه کرد: قطع ترافیک هوایی مرتبط با بحران کووید 19، مسائل بسکمک برای شرکت ایرفرانس تحمیل کرد.

اروپا پیشتر در 29 آوریل ،9 اردیبهشت، وام پنج میلیارد یورویی از کشور فرانسه به شرکت خودروسازی رنو را تصویب کرد.

به نوشته این رسانه فرانسوی، از سوی دیگر، مساله کمک های دولتی به شرکت راه آهن فرانسه هم مورد انتظار است.

وزیر اقتصادی فرانسه روز نهم آوریل،21 فروردین گفته بود: دولت پاریس آماده ارائه پشتیبانی گسترده به خطوط هوایی ایرفرانس و کی ال ام برای عبور از بحران ناشی از کووید 19 و رکود است.

هفته پیش نیز هلدینگ ایرفرانس-کی. ال. ام بیان نمود که با کاستن از نیروهایش آن هم به صورت داوطلبانه به چرخه فعالیت باز می گردد. بن اسمیت مدیر اجرایی گروه ایر فرانس-کی. ال. ام در گفت وگو با روزنامه اقتصادی لزکو فرانسه گفت: یک برنامه خروج داوطلبانه را به عنوان بخشی از برنامه بازسازی این شرکت فرانسوی-هلندی که همانند دیگر بخش های این صنعت بر اثر بحران کووید-19 آسیب دیده، آغاز خواهد کرد.

او که شرکتش پیش تر اعلام کرده بود قصد دارد تا انتها سال 2022میلادی یک هزار و 500 فرصت شغلی خود را حذف کند، گفته، برخی از کارمندان ایرفرانس در صورت امکان آماده خروج داوطلبانه هستند. بنابراین مرحله نخست، ارائه برنامه ها در این زمینه است.

این شرکت پیشتر اعلام کرده بود هفت میلیارد یورو کمک اقتصادی از فرانسه دریافت کرده است، ضمن آنکه دولت هلند نیز در نظر دارد بین 2 تا 4 میلیارد یورو کمک های اضطراری به این هلدینگ ارائه کند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

آسمان تو: با ما سفر را تجربه کنید

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9111

به "نگرانی از ورشکستگی شرکت هواییایرفرانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از ورشکستگی شرکت هواییایرفرانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید