هر آنچه درباره غذای هواپیما باید بدانید

به گزارش راه ساری، آن روزهایی که غذا و نوشیدنیِ رایگان در هواپیماها فراوان بود را فراموش کنید؛ امروز کمتر بی حساب و کتاب غذا سِرو می گردد. چه عاشق غذای هواپیما باشید و چه از آن بدتان بیاید در هر صورت موافقید که حداقل در نوع خود خوب هستند. ذائقه ما هر روز بیشتر درگیر رنگ و لعاب غذا می گردد چرا که نسلی هستیم که همه چیز را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذاریم. در نتیجه ایرلاین ها هم سعی می نمایند غذاهایی را سِرو نمایند که اشتها برانگیز و اینستاگرامی باشند. در این مطلب همه نکاتِ مربوط به غذای هواپیما را برای شما عنوان می کنیم تا در سفر بعدیتان تصمیم بگیرید که غذای آن را میل کنید یا در فرودگاه اسنکی خریده و با خود ببرید.

هر آنچه درباره غذای هواپیما باید بدانید

اگر به دنبال پرواز مناسب هستید، بر روی بلیط هواپیما کلیک کنید.

1. مسمومیت در هواپیما شوخی نیست

به دلیل خطر بالای مسمومیت در حین پرواز، غذای هواپیما توسط شرکت های تهیه غذای متخصص و تحت قوانین صنعتی سختگیرانه آماده می گردد و در هر کلاس پرواز با هر هزینه ای این مسأله رعایت می گردد. البته همان طور که ضرب المثل قدیمی می گوید: هرچی پول بدی آش می خوری و غذاها در کلاس های پروازی و ایرلاین های مختلف و به تناسب طول پرواز متفاوت هستند. ممکن است یک اسنک کوچک در یک بسته بندی پلاستیکی یا یک شام مفصل در ظروف چینی نفیس نصیب شما گردد.

2. طعم غذا در هواپیما فرق می نماید

پرواز در ارتفاع بالا حس بویایی و چشایی شما را دچار تغییر می نماید و ممکن است غذا در هواپیما برای شما طعم دیگری داشته باشد. همچنین گوش شما هم می تواند در این امر نقش داشته باشد. مطالعات جدید نشان داده اند وقتی مردم در پس زمینه صدای بلند غذا می خورند به نظرشان کم شیرین تر و کم نمک تر می آید. ایرلاین ها امروزه کوشش می نمایند منوهایی را عرضه نمایند که تغییر طعم در ارتفاع حدودا 10،000 متری در آن لحاظ شده باشد مثلاْ غذاهای بر پایه گوجه فرنگی بیشتر سِرو می گردد، چراکه این غذاها در آسمان خوشمزه تر هستند. همچنین غذاها باید قابلیت طبخ، خنک شدن و دوباره گرم کردن همراه با حفظ طعم و کیفیت را داشته باشند و برای تحقق صحیح این ضرورت هزینه و زمان زیادی صرف می گردد. ایرلاین ها معمولاْ از سرآشپزهای مشهور در خصوص طعم غذاهای خود نظرسنجی می نمایند و می توانید به نظر آن ها توجه کنید.

3.غذا در ایرلاین های ارزان قیمت

روزگاری که بادام زمینی، نوشیدنی و غذای اصلی رایگان در هواپیماها سرو می شد، گذشت و امروزه ایرلاین های ارزان قیمت اروپایی برای پروازهای کوتاه مدت مانند ایزی جت (easyJet)، رایان ایر (Ryanair) و مونارک (Monarch) هیچ خوراک رایگانی فراهم نمی نمایند. توصیه ما این است که بعد از گذر از بازرسی مقداری اسنک بخرید یا اگر قوانین اجازه می دهد از خانه با خودتان بیاورید. هر کدام را که انتخاب کنید از منوی این ایرلاین ها بهتر خواهد بود.

4. غذا در پروازهای طولانی مدت

خبر خوب اینکه ایرلاین های متوسط مانند توماس کوک (Thomas Cook) و تامسون ایرویز (Thomson Airways) در پروازهای طولانی مدت غذای رایگان ارائه می دهند. ایرلاین های با خدمات کامل مانند بریتیش ایرویز، ایرلاین سنگاپور و ویرجین آتلانتیک (Virgin Atlantic) حداقل یک غذای گرم، اسنک و نوشیدنی سِرو می نمایند که نوع آن به ساعت پرواز شما بستگی دارد که صبحانه، نهار یا شام باشد و هزینه آن در بلیط پروازهای طولانی مدت منظور شده است. البته می توانید در پروازهای کوتاه مدت هم انتظار اسنک، چای و قهوه رایگان را داشته باشید.

5. منوی غذای هواپیما

گوشت یا ماهی، سبزیجات یا سالاد، نان و یک پودینگ با بسته بندی مناسب و جای گرفته در سینی پلاستیکی، غذای کلاسیک ایرلاین ها شناخته می گردد. امروزه در کلاس اکونومی و پرواز طولانی همچنان چنین منویی به همراه اسنک به تناسب زمان و مدت پرواز ارائه می گردد. بعضی ایرلاین ها همانند بریتیش ایروِیز این امکان را فراهم نموده اند که پیش از پرواز غذای خود را تغییر دهید و با صرف هزینه منوی بهتری در کلاس اکونومی انتخاب کنید. در سطح کلاس بعدی یعنی پرمیوم اکونومی، اغلب با منوهایی از سرآشپزهای معروف و غذاها و نوشیدنی های سه ستاره روبرو می شوید که در پرواز شما هزینه آن منظور می گردد. در بیزنس کلاس منوی غذا فصلی و باکیفیت بالا توسط سرآشپزهای ماهر تدارک دیده می گردد و سرویس نوشیدنی کامل خواهد بود. در فرست کلاس غذای مفصل و همینطور مختصر، همه توسط سرآشپزهای درجه یک طبخ می گردد و خدمات کامل نوشیدنی هم در هزینه بلیط حساب می گردد. در فرست و بیزنس کلاس از ظروف غذای مناسب، کارد و چنگال نفیس، نمک پاش و فلفل پاش و همچنین حوله گرم استفاده می گردد. کارد و چنگال فلزی که بعد از حادثه یازدهم سپتامبر ممنوع شده بود اکنون به ایرلاین ها بازگشته است. در اکونومی کلاس اغلب کارد و چنگال پلاستیکی، ساشه نمک و فلفل، یک دستمال کاغذی یا گاهی دستمال مرطوب ارائه می گردد.

6. غذای هواپیما برای رژیم های غذایی خاص

امروزه مردم به دلایل مختلفِ سلامتی، مذهبی یا شخصی رژیم های غذایی خاص دارند. شرکت های هواپیمایی این نکات را در نظر می گیرند و برای چندین دسته منوی جایگزین دارند که اغلب غذای افراد مبتلا به آلرژی ها مانند سلیاک، غذای بدون لبنیات برای مبتلایان به عدم تحمل لاکتوز، غذای حلال برای افراد مذهبی، غذاهای پرهیزی کم کالری، کم نمک و کم چربی برای افراد دیابتی، غذاهای وِگان و گیاه خواران و غذای مخصوص بچه ها را شامل می گردد. به خاطر داشته باشید غذاهای جایگزین را حداقل 48 ساعت قبل از پرواز باید سفارش دهید. بیشتر شرکت های هواپیمایی ابتدا غذاهای ویژه را سرو می نمایند که اتفاق خوبی برای کسانی است که کودک به همراه دارند. ذکر این نکته مهم است که به ندرت برای نوزادان و بچه های کوچک غذا وجود دارد و باید با آنالیز شرایط بار، از خانه شیر یا غذای او را به همراه ببرید. ایرلاین ها معمولاْ نمی توانند شیشه شیر را استریل نمایند و شاید آن را در آب داغ برای شما گرم نمایند، در نتیجه قبل از سفر این موضوع را در خصوص ایرلاین مورد نظر آنالیز کنید. اگر از ایرلاین یک کشور اسلامی استفاده می کنید غذا معمولاْ حلال خواهد بود. طبق آنالیز ها ایرلاین هایی که از کلاس اکونومی تا فرست کلاس بهترین غذاها را سرو می نمایند این شرکت ها هستند: ایر فرانس، آسترین ایرلاینز، کاتای پسفیک، امارات، قطر ایرویز، ایرلاین سنگاپور، تای ایرویز و ترکیش ایرلاینز.

مجله ابوذریون: مجله خبری و تحلیلی

مجله عکس: آشنایی با هنر عکاسی و تصویربرداری

منبع: گردشبان
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11544

به "هر آنچه درباره غذای هواپیما باید بدانید" امتیاز دهید

2 کاربر به "هر آنچه درباره غذای هواپیما باید بدانید" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه درباره غذای هواپیما باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید