هشدار روسیه نسبت به تاثیر تحریم های آمریکا روی بازارهای نفت

به گزارش راه ساری، وزیر انرژی روسیه در اظهاراتی گفت: بازارهای نفت جهانی به دلیل مسائل ژئوپلیتیکی و افت فراوری در مناطق متعدد شکننده مانده اند، اما این کشور می تواند در صورت لزوم فراوریش را افزایش دهد.

هشدار روسیه نسبت به تاثیر تحریم های آمریکا روی بازارهای نفت

به گزارش خبرنگاران، این اظهارات در حالی مطرح شد که قیمت هر بشکه نفت در شرایط اختلالات عرضه و در آستانه بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران، به مرز 80 دلار نزدیک گردیده است.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، در یک کنفرانس اقتصادی در شهر ولادی وستوک اظهار کرد: امروز وضعیت کاملا شنماینده است و این به دلیل این حقیقت است که همه کشورها موفق نشدند فراوریشان را احیاء نمایند. ما چنین وضعیتی را در مکزیک مشاهده می کنیم که کاهش فراوری بیش از نیمی از آنچه که در سال 2018 پیش بینی گردیده بود، بوده است. فراوری ونزوئلا نیز به شدت رو به کاهش بوده و روزانه 50 هزار بشکه کاهش پیدا می نماید. این به معنای این است که بازار از نقطه نظر بلندمدت هنوز متعادل نگردیده است.

صادرات نفت ونزوئلا طی سال گذشته به بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش یافت، زیرا این کشور آمریکای جنوبی با بحران سیاسی و اقتصادی دست و پنجه نرم می نماید.

نواک همچنین نسبت به تاثیر بازگشت تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ایران که از نوامبر اجرایی خواهد شد، هشدار داد. وی گفت: تحریم های آمریکا ابهام عظیمی را برای بازارها ایجاد نموده که چگونه کشورهایی که تقریبا دو میلیون بشکه در روز نفت ایران را خریداری می نمایند واکنش نشان خواهد داد. این کشورها در اروپا و منطقه آسیا - اقیانوسیه هستند. وی در ادامه اضافه کرد: ابهام زیادی وجود دارد. این وضعیت باید از نزدیک دیده گردیده و تصمیم درستی گرفته گردد.

واشنگتن کشورهای دیگر را برای توقف واردات نفت ایران تحت فشار قرار داده است. با وجود مخالفت دولت های اروپایی و آسیایی، بسیاری از شرکت ها به دلیل واهمه از مجازات آمریکا خرید نفت خود را محدود نموده اند.

در صورتی که بازارها بیش از حد داغ گردیده و قیمت ها افزایش پیدا نمایند احتمال این وجود دارد که برخی از کشورها فراوریشان را افزایش دهند.

وزیر انرژی روسیه گفت: کشورش می تواند علاوه بر سطح فراوری اکتبر سال 2016، فراوری خود را به میزان 300 هزار بشکه در روز در میان مدت افزایش دهد.

سطح فراوری اکتبر سال 2016 مبنای توافق میان کشورهای اوپک و غیراوپک شامل روسیه برای محدودیت فراوری از سال 2017 بود. روسیه در آن ماه 11.247 میلیون بشکه در روز نفت فراوری نموده بود که بالاترین رکورد پس از دوران شوروی بود.

نواک گفت: نشست سپتامبر میان کشورهای اوپک و غیراوپک در الجزایر، به بحث درباره وضعیت بازار اختصاص خواهد داشت. در این دیدار همچنین همکاری های بیشتر برای مدیریت بازار نفت با توجه به پیش بینی های عرضه و تقاضا در سه ماهه های سوم و چهارم سال 2018 و نیمه اول سال 2019 مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، نواک همچنین گفت: روسیه قصد دارد به مدد ذخایر گاز فراوان خود، 20 درصد از سهم بازار گاز طبیعی مایع جهانی را به دست آورد و وی مطمئن است که به چنین هدفی دست خواهد یافت.

zeetova.ir: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 202

به "هشدار روسیه نسبت به تاثیر تحریم های آمریکا روی بازارهای نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه نسبت به تاثیر تحریم های آمریکا روی بازارهای نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید