هشدار مقام های آمریکایی درباره عواقب تاخیر در شمارش آرا

به گزارش راه ساری، مقام های آمریکایی هشدار دادند که بلاتکلیفی درمورد سرنوشت برنده انتخابات ریاست جمهوری 2020، تاخیر در شمارش آرا و ادعادی پیروزی زودهنگام از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ممکن است باب انتشار اطلاعات کذب و دروغ پراکنی را باز کند و عواقبی به دنبال داشته باشد.

هشدار مقام های آمریکایی درباره عواقب تاخیر در شمارش آرا

به نقل از نشریه هیل، در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز نگرانی درمورد تکرار انتشار اطلاعات نادرست پس از رقابت انتخاباتی 2016 آمریکا از جمله طرح اتهام علیه روسیه مبنی بر دخالت در آن انتخابات، افزایش یافته است.

اکنون که به نظر می رسد آمریکا ممکن است تا چند روز از نتیجه انتخابات 2020 بی اطلاع بماند، فراهم شدن امکان طرح ادعاهایی مبنی بر دخالت عوامل داخلی و خارجی در انتخابات 2020 از نظر برخی کارشناسان آمریکا بالا است.

به گفته سیف شاهین استادیار دانشکده ارتباطات دانشگاه امریکن، در حال حاضر نبود اطمینان درست درمورد جنبه های مختلف انتخابات وجود دارد که زمینه را برای ترویج اطلاعات نادرست یا شایعات گاه به گاه فراهم می کند.

مارک وارنر سناتور ایالت ویرجینیا و عضو ارشد کمیته اطلاعات سنا گفت که دشمنان خارجی ممکن است از اعلام پیروزی زودهنگام ترامپ سواستفاده کنند.

وارنر و مارک روبیو رئیس کمیته اطلاعات سنا قبل از انتخابات درمورد این تهدید هشدار داده بودند.

مقام های فدرال، ایالتی و محلی آمریکا با علم به اینکه شیوع همه گیری کرونا و رای گیری پستی ممکن است فرایند شمارش آرا را طولانی کند، در هفته های منتهی به روز انتخابات از مردم خواسته بودند شکیبا باشند.

گزارش ها از فیلادلفیا حاکی است که مردم از تاخیر در اعلام نتایج نگران هستند و خواستار آن هستند که شمارش آرا بدون وقفه ادامه یافته و نتیجه زودتر مشخص شود.

قام های مزبور همچنین هشدار داده بودند که این تاخیر ممکن است فرصتی برای عوامل داخلی و خارجی جهت تفرقه افکنی ایجاد کند.

براساس این گزارش، ایالت پنسیلوانیا که ممکن است شمارش آرای آن چند روز ادامه یابد، به کانون دروغ پراکنی آنلاین تبدیل شده است.

در همین حال، غول های شبکه های اجتماعی تمهیدات پیشگیرانه ای را در آستانه روز انتخابات به منظور جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست انتخاباتی اتخاذ کردند که از جمله زدن برچسب های هشداردهنده بر پست هایی است که حاوی اخباری درمورد ادعای پیروزی زودهنگام است.

فیس بوک و توئیتر به منظور محدود کردن انتشار پست های ترامپ به دلیل تخلف از سیاست های این شبکه ها درمورد دروغ پراکنی انتخاباتی اقداماتی اتخاذ کردند.

توئیتر روز چهارشنبه سه توئیت ترامپ را به دلیل برخورداری از محتوای گمراه کننده انتخاباتی پشت برچسب هشدار مخفی کرد.

از سویی، کلمات کلیدی شبکه های اجتماعی نگرانی واضح رای دهندگان آمریکایی از فرآیند انتخابات روز سه شنبه را نشان دادند.

از روایاتی با کلمات کلیدی مرتبط با سرقت و دزدیده شدن آرا انتخاباتی بیش از 400 هزار بار در فاصله شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه به وقت شرق آمریکا استفاده شده است.

بالاترین اشارات به سرقت انتخاباتی به ایالت پنسیلوانیا با تقریبا 21 هزار منشن مرتبط است و پس از آن ایالت ویسکانسین با بیش از 15 هزار منش و ایالت میشیگان با تقریبا 12 هزار منشن در رده های بعدی قرار دارند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه (3 نوامبر برابر با 13 آبان) برگزار گشت تا سرنوشت چهل و ششمین رئیس جمهوری ایالات متحده مشخص شود.

یک نامزد برای پیروزی در انتخابات به 270 رای الکترال نیاز دارد. جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات 2020 تا به امروز 248 رای الکترال را از آن خود کرده در حالی که این رقم برای دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه وی 214 رای الکترال است.،ایرنا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

بانوی ایران: مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12495

به "هشدار مقام های آمریکایی درباره عواقب تاخیر در شمارش آرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مقام های آمریکایی درباره عواقب تاخیر در شمارش آرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید