هشدار هواشناسی: رگبار باران 14 استان را فرا می گیرد

به گزارش راه ساری، در هشدار سازمان هواشناسی آمده است که از بعد ازظهر امروز (13 اردیبهشت) این شرایط جوی در جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال همدان، مرکزی، قم، شمال لرستان، شمال خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود و فردا (14 اردیبهشت) نیز بارش ها در استان های قزوین، البرز، مناطق مرکزی و ارتفاعات کرمان ادامه دارد.

هشدار هواشناسی: رگبار باران 14 استان را فرا می گیرد

به گزارش ایسنا، بر این اساس طی روز دوشنبه (15 اردیبهشت) رگبار باران همراه با رعد و برق در استان های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

در ادامه هشدار سازمان هواشناسی آمده است که فردا (14 اردیبهشت) رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ و وزش باد شدید در استان های تهران، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش بینی می شود.

از این رو سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها، برخورد صاعقه و خسارت ناشی از وزش باد شدید وجود دارد. به همین دلیل از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و صعود به ارتفاعات خودداری شود. محکم کردن سازه های موقت، تابلو های تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها و اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محصولات کشاورزی از توصیه های دیگر این سازمان است.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر ها و انجام کار های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار ها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

آسمان تو: با ما سفر را تجربه کنید

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: فرارو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9063

به "هشدار هواشناسی: رگبار باران 14 استان را فرا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی: رگبار باران 14 استان را فرا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید