همتی: حمایت از شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری برای اقتصاد کشور است

به گزارش راه ساری، نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد شرکت های دانش بنیان، گفت: هر چقدر به شرکت های دانش بنیان از نظر قوانین و تسهیلات یاری کنیم به طور قطع در بهترین زمینه سرمایه گذاری نموده ایم.

همتی: حمایت از شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری برای اقتصاد کشور است

احمد همتی نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران گفت: در سال های اخیر رشد شرکت های دانش بنیان بسیار خوب بوده است به طوریکه در حال حاضر این شرکت ها به خوبی در کشور خودنمایی می نمایند که این مسئله نشان دهنده توجه مسئولان به این مسئله است.

وی ادامه داد: معتقدم ما هر چقدر به شرکت های دانش بنیان از نظر قوانین و تسهیلات یاری کنیم به طور قطع در بهترین زمینه سرمایه گذاری نموده ایم چرا که این شرکت ها می توانند نقش پویایی را در اقتصاد ایران ایفا نمایند ، به طور مثال صندوق نوآوری و شکوفایی تاکنون از شرکت های دانش بنیان حمایت نموده و در صورت تقویت می تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

همتی در توصیه ای به شرکت های دانش بنیان و صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این مسئله یک امر دو سویه است؛ دو سوی حاکمیت و مردم؛ ما باید کاملا با هم حرکت کنیم، یعنی اگر می گوییم حاکمیت باید خود را ارتقاء بدهد باید بدانیم که مردم هم باید خود را در این فرآیند ارتقاء دهند، در حال حاضر ما با یک دنیایی روبرو هستیم که به سرعت در حال رشد و پیشرفت است و باید در این چارچوب رقابت کنیم، بنابراین استعدادی که در اختیار داریم باید صادقانه، خالصانه و مقتدرانه به کار گرفته گردد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی شرکت های دانش بنیان باید از توان و استعداد خود نهایت استفاده را ببرند، گفت: امروز شرکت های دانش بنیان نقش

مهمی در اقتصاد کشور ایفا می نمایند، بنابراین متناسب با چنین جایگاهی باید به جامعه خدمت ارائه نمایند و حاکمیت نیز از آنها حمایت کند.

وی در ادامه با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در گذر از تحریم ها، گفت: در زمینه رونق فراوری و اشتغال ما باید به اصول اقتصاد مقاومتی توجه کنیم. یکی از اصول اقتصاد مقاومتی توجه به شرکت های دانش بنیان است، یعنی باید توجه ویژه ای به علوم پایه داشته باشیم.

همتی بیان داشت: اگر بر مبنای عقل حرکت کنیم به طور قطع برنامه ریزی های ما نیز بر همین محور تدوین می گردد اما اگر این مسائل مورد اهمیت قرار نگیرد حتی اگر مجهز به تعداد زیادی از شرکت های دانش بنیان هم باشیم نمی توانیم کاری را از پیش ببریم.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3285

به "همتی: حمایت از شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری برای اقتصاد کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همتی: حمایت از شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری برای اقتصاد کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید