همکاری فیس بوک و رویترز برای مقابله با پدیده جعل عمیق

به گزارش راه ساری، خبرگزاری رویترز با همکاری شرکت فیس بوک یک دوره آنلاین برای یاری به روزنامه نگاران به منظور شناسایی تصاویر، اصوات و ویدئوهای جعل عمیق برگزار می نماید.

همکاری فیس بوک و رویترز برای مقابله با پدیده جعل عمیق

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، مدت برگزاری این دوره آنلاین 45دقیقه است و به روزنامه نگاران امکان می دهد تا با ابزار لازم به منظور شناسایی محتوای جعل عمیق آشنا شوند.

پیشرفت فناوری هوش مصنوعی باعث شده تا بعضی افراد کلاه بردار و متخلف به منظور تاثیرگذاری بر افکار عمومی و فریب مردم فایل های ویدئویی،صوتی و تصاویر دروغینی را منتشر نمایند. در این تصاویر و فایل ها معمولا شخصیت های سیاسی و اجتماعی مشهور در حال اظهار نظرهایی جنجالی هستند. کارشناسان هشدار می دهند که گسترش این پدیده می تواند به بروز نا آرامی های سیاسی و اجتماعی و تنش در روابط میان کشورها منجر گردد.

تا به امروز مواردی از این تصاویر و به خصوص ویدئوها با حضور سیاست مداران و چهره های فناوری مشهور آمریکایی منتشر شده است.

فیس بوک همچنین میخواهد شش کارشناس خود را برای یاری به رویترز در این زمینه اعزام کند تا این خبرگزاری بتواند دوره های آموزشی بین المللی با موضوع جعل عمیق برای خبرنگاران خود در دیگر کشورها برگزار کند. این محتوای آموزشی به زبان های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و عربی در دسترس قرار می گیرد و به زودی به زبان های آلمانی و ژاپنی نیز ترجمه می گردد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7102

به "همکاری فیس بوک و رویترز برای مقابله با پدیده جعل عمیق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری فیس بوک و رویترز برای مقابله با پدیده جعل عمیق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید