واکنش دمشق به توافق نفتی شرکت آمریکایی و شبه نظامیان کُرد

به گزارش راه ساری، وزارت خارجه سوریه، توافق امضا شده میان نیرو های دموکراتیک سوریه قسد و یک شرکت آمریکایی برای غارت نفت سوریه را به شدت محکوم کرد.

واکنش دمشق به توافق نفتی شرکت آمریکایی و شبه نظامیان کُرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام نمود، دمشق توافق امضا شده میان شبه نظامیان قسد (نیرو های دموکراتیک سوریه) و شرکت نفت آمریکایی برای سرقت نفت سوریه با نظارت و حمایت دولت آمریکا را شدیدا محکوم می کند.

اخیرا لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه آمریکایی فاش کرد که مظلوم عبدی فرمانده قسد توافقی را به یک شرکت نفت آمریکایی برای نوسازی میدان های نفتی در شمال شرق سوریه امضا کرده است.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز از این توافق استقبال کرده و گفته، توافق مذکور بیشتر از چیزی که انتظار می رفته، زمان برده است.

دولت سوریه بار ها تأکید کرده است که این شبه نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان انتها خواهد داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز بار ها اذعان کرده است که برای نفت در سوریه حضور دارند. گزارش های بسیاری نیز از غارت نفت سوریه توسط آمریکا وجود دارد.

تور مالزی: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

خیمه نیوز: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10955

به "واکنش دمشق به توافق نفتی شرکت آمریکایی و شبه نظامیان کُرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دمشق به توافق نفتی شرکت آمریکایی و شبه نظامیان کُرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید