واکنش وزیر راه به افزایش قیمت بلیت هواپیما و قطار ، مردم چه زمانی می توانند از آزادراه تهران &ndash شمال سفر نمایند؟

به گزارش راه ساری، وزیر راه و شهرسازی آخرین وضعیت آزادراه تهران - شمال را تشریح کرد و گفت: برای اتصال به جاده چالوس نیازمندیم این جاده را تا 13 کیلومتر در بخش اتصال به آزادراه افزایش دهیم.

واکنش وزیر راه به افزایش قیمت بلیت هواپیما و قطار ، مردم چه زمانی می توانند از آزادراه تهران &ndash شمال سفر نمایند؟

خبرنگاران: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه ورود 213 دستگاه ناوگان ریلی شامل لکوموتیو، واگن باری و واگن مسافری به شبکه ریلی کشور در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت بلیت قطار گفت: شرکت های ریلی همگی خصوصی هستند و وقتی قانون تصویب می نماید که حقوق و مزایای کارکنان افزایش یابد، این افزایش حقوق شامل کارکنان شرکت های ریلی هم می گردد، ضمن اینکه قیمت قطعات قطار و کالاهای درون قطار هم افزایش یافته است.

واکنش به افزایش قیمت بلیت قطار و هواپیما

وی با بیان اینکه این شرکت ها درآمدهزینه ای هستند و دولت هم منابع یارانه ای ندارد که به آنها اختصاص دهد گفت: ما در شورای عالی ترابری با حضور سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف نماینده با رعایت حال مردم مبلغی را برای افزایش قیمت بلیت قطار در جهتها معین کردیم. البته سعی کردیم قیمت بلیت در جهتهای پرتردد نظیر مشهد افزایش کمتری داشته باشد و در جهتهایی که کمتر مسافر دارد، افزایش بیشتری داشته باشد اما این متوسط افزایش 21 درصد مصوبه قانونی دارد.

وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت بلیت هواپیما نیز با بیان اینکه با تخلف و گرانفروشی بلیت هواپیما برخورد می کنیم گفت: قیمت ها در حال حاضر همان نرخ های آذرماه 97 است. اگر کسی بلیتی گرانتر از نرخ اعلام شده خریداری نموده است، می تواند شکایت کند و سیستم قطعا جوابگو است.

آخرین وضعیت آزادراه تهران - شمال ؛ مردم چه زمانی می توانند استفاده نمایند؟

وزیر راه و شهرسازی گفت: گفته بودیم که تا سرانجام تابستان عملیات احداث و عمرانی منطقه یک آزادراه تهران - شمال به سرانجام می رسد، امروز 3 هزار نفر آنجا فعال هستند و عملیات عمرانی در حال اجرا است. سیستم مدیریت بهره برداری و تست آزمایشی می خواهد، وقتی آن سیستم مستقر شد و آزمایش ها را انجام داد جهت را برای مردم باز می کنیم.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی در منطقه یک در حال اتمام است گفت: به شرکت های پیمانکار گفته ایم به منطقه 2 مهاجرت نمایند و کوشش می کنیم تا قبل از سرانجام دولت بخش عمده ای از این منطقه نیز به سرانجام برسد.

اسلامی اضافه نمود: برای اتصال به جاده چالوس هم نیازمندیم که این جاده را تا 13 کیلومتر در بخش اتصال به آزادراه افزایش دهیم، بنیاد تقاضا کرد که جاده چالوس را ببندیم تا این کار با سرعت انجام گردد، اما به دلیل آنکه ایام تابستان است و تقاضای سفر در این محور بالا است، برنامه ریزی کردیم با همکاری پلیس راه در روزهای وسط هفته این جاده را ببندیم و عملیات را به سرعت انجام دهیم.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: چمدان
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4811

به "واکنش وزیر راه به افزایش قیمت بلیت هواپیما و قطار ، مردم چه زمانی می توانند از آزادراه تهران &ndash شمال سفر نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزیر راه به افزایش قیمت بلیت هواپیما و قطار ، مردم چه زمانی می توانند از آزادراه تهران &ndash شمال سفر نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید