وای فای ایکس باکس سری X ناامیدکننده است

به گزارش راه ساری، قرار است کنسول جدید مایکروسافت به نام Xbox Series X در نوامبر پیش رو معرفی گردد.

وای فای ایکس باکس سری X ناامیدکننده است

بسیاری از مشخصات ایکس باکس سری ایکس لو رفته و تقریبا می دانیم با قوی ترین کنسول بازی جهان روبرو هستیم.

اما شاید هنوز این کنسول نسبت به یک پی سی گیمینگ دارای نقاط ضعفی باشد. چون دو خبر بد درباره مشخصات ایکس باکس سری ایکس به گوش می رسد.

خبر بد نخست، عدم داشتن درگاه USB-C است. در حالی که امروزه دیگر درگاه USB-C به یک ضرورت و احتیاج برای هر دستگاهی تبدیل شده است تا بتوان از شارژ سریع استفاده کرد و حتی دستگاه های دیگر را هم با این درگاه و شارژر سریع آن شارژ کرد؛ شایعات می گویند Xbox Series X پورت USB-C ندارد.

خبر بد دوم که امیدواریم فقط در حد یک شایعه باشد و اصلا عملی نگردد؛ ارتباطات وای فای این کنسول است. بعضی از سایت های فاش کننده مشخصات کنسول بازی مایکروسافت گزارش دادند ایکس باکس سری ایکس با وای فای 5 عرضه می گردد.

خواننده های عزیز سایت شبکه چی دیگر خوب می دانند وای فای 5 یا استاندارد 802.11ac متعلق به سال های 2012 و 2013 است و ما از سال 2016 از استاندارد 802.11ax یا وای فای 6 استفاده می کنیم و حتی در سال 2020 به سوی وای فای 6E رفتیم.

چرا وای فای 5 برای یک کنسول بازی خوب نیست؟

یعنی کنسول Xbox Series X با وای فای دو نسل پیش عرضه خواهد شد. وای فای 5 در بهترین حالت روی هر دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز سرعتی 3.5 گیگابیت بر ثانیه می دهد ولی وای فای 6 به راحتی تا سرعت 9.6 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی خواهد نمود.

خوب می دانیم که همه مردم به روترها و مودم های وای فای 6 با سرعت های چند گیگابیت دسترسی ندارند ولی استفاده از وای فای 6 حتی روی یک مودم و روتر قدیمی می تواند با افزایش سرعت روبرو باشد.

متوسط سرعت وای فای در ایالات متحده 44 مگابیت است. در شرق اروپا سرعت بین 30 تا 50 مگابیت است و در آسیای شرقی سرعت وای فای به 100 مگابیت می رسد.

با این سرعت ها، کاربران شدیدا به دستگاه هایی با سرعت های بالاتر احتیاج دارند و استفاده یک کنسول بازی از آخرین استاندارد وای فای بسیار اهمیت پیدا می نماید.

از دیگر مشخصاتی که برای ایکس باکس سری ایکس گفته شده؛ استفاده از پردازنده سفارشی Zen 2، پردازنده گرافیکی RDNA 2، رم 16 گیگابایتی و درایو SSD برابر 1 ترابایت است.

این کنسول با یک درگاه HDMI، سه درگاه USB-a و وای فای 5 (استاندارد 802.11ac) عرضه می گردد و متاسفانه خبری از درگاه USB-C نیست!

امشب اپل از آیپد ایر جدید خود با پردازنده A14 بایونیک رونمایی کرد که از ارتباطات سریع وای فای 6 پشتیبانی می نماید. آیپد ایر 2020 اولین…

شایعات زیادی درباره روترهای نسل جدید برند Eero شرکت آمازون شنیده می گردد. بیشترین شایعات مربوط به ویژگی وای فای 6 این روترها است. به طور مثال،…

هواوی چند سالی است بهترین لپ تاپ های قابل حمل جهان را می سازد و سری MateBook X آن با سری زن ایسوس و مک بوک اپل رقابت…

شرکت تی پی لینک در نمایشگاه IFA 2020 از یک محصول کاملا انقلابی و چندکاره رونمایی کرد. اولین گیت وی 5G و وای فای 6 این شرکت به نام…

چه حالی خواهید داشت یک لپ تاپ هیبریدی و 2 در 1 سبک بسیار مدرن با طراحی شیک در دست بگیرید؟ حالا چه حال جدیدی پیدا…

امروز داشتم تفاوت های پردازنده های اسنپدراگون 865 پلاس با اگزینوس 990 را آنالیز می کردم که به چند نکته جالب برخوردم. می دانید که این دو پردازنده قدرتمند…

در ایران باید نوشت روترهای صد مگابیتی را فراموش کنید ولی جهان در حال فراموشی روترهای یک گیگابیتی است. سال ها است که روترهای چند گیگابیتی…

وای فای 6 دیگر جدیدترین استاندارد شبکه های بی سیم نیست ولی الان جریان اصلی بازار وای فای است. پس از وای فای 6، شاهد عرضه استاندارد وای فای 6E بودیم…

آسمان تو: با ما سفر را تجربه کنید

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: شبکه چی
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11680

به "وای فای ایکس باکس سری X ناامیدکننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وای فای ایکس باکس سری X ناامیدکننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید