وزیر خارجه آلمان برای پیگیری ادامه حیات برجام به تهران سفر می نماید

به گزارش راه ساری، وزیر امور خارجه با اشاره به نشست خود با نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزیر خارجه آلمان برای پیگیری ادامه حیات برجام و نقش سه کشور اروپایی در این توافق به تهران سفر می نماید.

وزیر خارجه آلمان برای پیگیری ادامه حیات برجام به تهران سفر می نماید

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدجواد ظریف، با اشاره به جلسه با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گفت: در حضور نمایندگان کمیسیون امنیت ملی درباره آخرین تحولات کشور، فشارهای آمریکا، سفرهای اخیر بنده، سفر پیش روی وزیر خارجه آلمان و نخست وزیر ژاپن به ایران و سفر رئیس جمهور به منطقه برای حضور در دو اجلاس بین المللی به بحث و آنالیز پرداختیم.

  • سیاست آمریکا کماکان سیاست فشار حداکثری است

وزیر امور خارجه، توضیح داد: در جلسه کمیسیون درباره پروژه معامله قرن نیز گفت وگو کردیم، این پروژه برگرفته از سیاست شکست خورده آمریکا است، سیاست آمریکا کماکان سیاست فشار حداکثری است و ظاهرسازی های دولت آمریکا هم مبنی بر اعلام آمادگی برای مذاکره است که در جهت اعلام به افکار عمومی است.

  • آمریکا فقط مزاحم روابط ایران با جهان نباشد

وی اضافه کرد: آمریکا نیازی نیست کاری را انجام دهد بلکه صرفا نباید مانع و مزاحم روابط ایران با سایر جهان گردد. ما نه تنها به آمریکا نیازی نداریم بلکه به دنبال ارتباط با آنها هم نیستیم، جنگ مالی هم که آقای ترامپ به آن اشاره نموده از نظر ما تروریسم مالی است لذا باید متوقف گردد و برای روابط ما مزاحمت ایجاد نکنند.

  • تمرکز سیاست خارجی ایران بر روی همسایگان است

ظریف یادآور شد: مردم و افکار عمومی در سطح بین الملل تبلیغات آمریکا را بر اساس اقدامات آنها می سنجند، با توجه به این مسائل ما در کمیسیون امنیت ملی مجلس با نمایندگان به گفتگو پرداختیم، همچنین نمایندگان درباره همسایگان نکات قابل توجهی را مطرح کردند.

وزیر امور خارجه اعلام نمود: تمرکز جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی بر روی همسایگان است و این سفرهای اخیر و دو سفر پیش روی رئیس جمهور هم بر همین اساس برنامه ریزی شده است.

  • آلمان پیگیر نقش سه کشور اروپایی است

ظریف در ادامه در شرح هدف سفر وزیر خارجه آلمان به ایران، گفت: آلمان به دنبال ادامه حیات برجام است البته جمهوری اسلامی تاکنون بر اساس برجام عمل نموده و اقدامات اخیر جمهوری اسلامی هم بر اساس برجام است، در واقع همانطور که برجام از کشورهای غربی خواسته، ما آثار عادی سازی روابط را باید ببینیم نه آنکه صرفا شاهد صحبت از عادی سازی باشیم.

وی تاکید نمود: به نظر نمی رسد که وزیر خارجه آلمان برای انتقال پیغام خاص به تهران سفر کند، آلمان پیگیر نقش سه کشور اروپایی است لذا ما همین در همین حوزه با وی مصاحبه خواهیم کرد.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3196

به "وزیر خارجه آلمان برای پیگیری ادامه حیات برجام به تهران سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آلمان برای پیگیری ادامه حیات برجام به تهران سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید