پخش اینترنت از ارتفاع 19 کیلومتری با پهپاد

به گزارش راه ساری، یک هواپیمای بدون سرنشین غول پیکر که با انرژی خورشیدی کار می نماید، قادر به فراهم کردن امکان مکالمات تصویری در سراسر کره زمین با در دسترس قرار دادن اینترنت از ارتفاع 19 کیلومتری بر فراز زمین است.

پخش اینترنت از ارتفاع 19 کیلومتری با پهپاد

فناوری پخش پهن باند(broadband) از آسمان، روز به روز در حال نزدیک شدن به واقعیت است. اکنون یک شرکت ژاپنی موسوم به HAPSMobile یک پرواز آزمایشی موفقیت آمیز با هواپیمای بدون سرنشین عظیم خورشیدی خود به نام Sunglider انجام داده است که از استراتوسفر زمین اینترنت را در دسترس قرار داد.

پهن باند(Broadband) به سیستم های انتقال داده ها(اطلاعات دیجیتال) گفته می گردد که در آنها سرعت انتقال داده ها در محدوده صدها کیلوبیت بر ثانیه و بیشتر است. به عبارت دیگر، پهنای باند فرکانسی این سیستم ها، صدها کیلوهرتز و بیشتر است. اصطلاح پهن باند را نباید با عبارت پهنای باند اشتباه گرفت.

قبل از اختراع پهن باند خانگی، اینترنت dial-up تنها راه دانلود اطلاعات، موسیقی، فیلم و چک کردن پست الکترونیک بود. دانلود یک آهنگ با حجم متوسط 3.5 مگابایت بسیار طول می کشید، یا دانلود یک فیلم با حجم 700 مگابایت تقریباً ناممکن بود. اینترنت dial-up از خط تلفن خانگی استفاده می کرد و کاربران می بایستی تصمیم می گرفتند که آیا پرداخت بهای آن ارزش دارد یا نه.

شرکت HAPSMobile از فناوری شرکت مادر گوگل یعنی شرکت الفبت(Alphabet) موسوم به Loon استفاده کرد که اخیراً برای پرتوفشانی اینترنت با 35 بالن از کنیا از آن استفاده شده است.

این هواپیمای بدون سرنشین غول پیکر با عرض 80 متر در این پرواز آزمایشی بر فراز نیومکزیکو تا ارتفاع 19 کیلومتری به مدت 20 ساعت پرواز کرد و هنگامی که در راستا پرواز خود بود، میزبان مکالمات تصویری بود.

پس از این پرواز و تماس های تصویری آزمایشی، جون مورای از توسعه دهندگان این برنامه گفت: استفاده از استراتوسفر برای در دسترس قرار دادن اینترنت تلفن همراه چالش بعدی خواهد بود و این به نوآوری های موجود و دست یافته اینترنت می افزاید.

این یک گام مهیج در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین یا پهپادهای عظیم است و اینکه چگونه آنها می توانند صنایع را در آینده شکل دهند و متحول نمایند.

سان گلایدر عظیم الجثه به لطف 10 موتور الکتریکی خود با قدرت چشمگیری به پیش می رود و ارتفاع می گیرد و می تواند ماه ها به صورت مداوم و مدت بسیار بیشتری از پرواز آزمایشی خود پرواز کند.

این پهپاد قادر است 68 کیلوگرم محموله را با خود حمل کند و همانطور که گفته شد تا ارتفاع 19 کیلومتری از سطح زمین ارتفاع بگیرد که آن را بالاتر از هواپیماهای معمولی قرار می دهد.

این پرواز آزمایشی از یک پایگاه فضایی در نیومکزیکو آمریکا انجام شد.

هدف این شرکت از این پروژه با روشی مشابه با پروژه ماهواره های اینترنتی شرکت اسپیس ایکس و ایلان ماسک موسوم به استارلینک این است که مردم را به لطف اختراعات جدید و فناوری های نوین به شبکه اینترنت متصل کند.،ایسنا

تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12112

به "پخش اینترنت از ارتفاع 19 کیلومتری با پهپاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخش اینترنت از ارتفاع 19 کیلومتری با پهپاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید