پیروزی تیم ملی بسکتبال مقابل فیلیپین، طلسم شکست ناپذیری حفظ شد

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و فیلیپین از پنجره چهارم مسابقات انتخابی جام جهانی 2019 چین امروز پنجشنبه به میزبانی تهران و در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار گردید که طی آن ملی پوشان کشورمان با نتیجه 81 بر 73 پیروز شدند.

پیروزی تیم ملی بسکتبال مقابل فیلیپین، طلسم شکست ناپذیری حفظ شد

صمدنیکخواه بهرامی، ارسلان کاظمی، بهنام یخچالی، سجاد مشایخی و روزبه ارغوان ترکیب اولیه تیم ملی بسکتبال را در دیدار برابر فیلیپین تشکیل دادند اگرچه مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال در جریان بازی به تناوب از دیگر بازیکنان هم استفاده کرد. حام حدادی هم که روی نیمکت بود در دقایق انتهای به میدان آمد.

نیمه اول دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و فیلیپین در شرایطی به انتها رسید که سهم هر یک از تیم ها در کسب پیروزی، یک کوارتر بود. پرتاب های دو و سه امتیازی نقطه قوت فیلیپینی ها در این نیمه بود با این حال آنها کوارتر اول را تنها با یک اختلاف امتیاز به سود خود تمام کردند و نتیجه کوارتر دوم را هم با سه اختلاف امتیاز واگذار کردند تا بازنده 38 به 40 این نیمه باشند.

نیمه دوم دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و فیلیپین نیز با رقابت نزدیک دو تیم همراه بود، در شروع این کوارتر شکستگی پیشانی بازیکن فیلیپین که در اثر برخورد با بازیکنان ایران برای وی رخ داد، باعث اعتراض کادر فنی این تیم و توقف چند دقیقه ای بازی شد.

این کوارتر با برتری ملی پوشان کشورمان تمام شد در حالیکه نفوذ به زیر حلقه و سرعت بازیکنان حریف بیشتر از نیمه اول بود اما شاگردان شاهین طبع با عملکرد بهتر در شوتزنی نتیجه این کوارتر را از آن خود کردند. کوارتر انتهای این دیدار نیز با برتری ملی پوشان کشورمان همراه شد تا آنها در مجموع برنده این بازی باشند.

مصدومیت سجاد مشایخی تنها اتفاق تلخ تیم ملی بسکتبال در این کوارتر بود. وی در اثر برخورد با بازیکن حریف مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد.

نتیجه کامل دیدار تیم های ملی بسکتبال به این توضیح است:

ایران 81 - فیلیپین 73(21 بر 22)، (19 بر 16)، (23 بر 21)، (18 بر 14)

تیم ملی بسکتبال در حالی مقابل فیلیپین پیروز شد که دو سال پیش در آخرین تقابل رسمی برابر این تیم و در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا متحمل شکست گردیده بود. ملی پوشان کشورمان با برتری در این دیدار، ضمن جبران آن شکست، طلسم شکست ناپذیری در دیدارهای خانگی را هم ادامه دادند.

تیم ملی بسکتبال دومین دیدار خود در پنجره چهارم انتخابی جام جهانی را دوشنبه آینده در ژاپن و برابر تیم ملی این کشور برگزار می نماید. برای برگزاری این دیدار، ملی پوشان کشورمان امشب عازم ژاپن می شوند.

دیدارهای برگشت برابر فیلیپین و ژاپن آذرماه و در چارچوب مرحله پنجم انتخابی جام جهانی برگزار می گردد.

تیم ملی بسکتبال ایران در جریان پنجره اول تا سوم مسابقات انتخابی جام جهانی و از مجموع 6 دیدار، صاحب 5 برد و یک باخت شد و به عنوان صدرنشین گروه چهارم به این مرحله از مسابقات راه یافت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 دی 1397 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 209

به "پیروزی تیم ملی بسکتبال مقابل فیلیپین، طلسم شکست ناپذیری حفظ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی تیم ملی بسکتبال مقابل فیلیپین، طلسم شکست ناپذیری حفظ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید