پیشنهاد الهی قمشه ای برای جشن شب یلدا

به گزارش راه ساری، حسین الهی قمشه ای گفت: بهترین نوع عشق، عشق ورزیدن به هم نوع است. وقتی سختی ها به ما انسان ها روی می آورد باید به آغوش یکدیگر پناه ببریم و از محبت یکدیگر بهره مند بشویم.

پیشنهاد الهی قمشه ای برای جشن شب یلدا

ادیب و نویسنده معاصر ایرانی در مراسم رونمایی از کتاب زن توسعه یافته، که آدینه شب به همت بنیاد سلامت ابریشم در سالن بین المللی همایش های رایزن برگزار گردید، گفت: شب یلدا شب زایش نور است، به این معنی که خورشید از روز اول دیماه آغاز به بالا آمدن می نماید و این نشان می دهد که ما بطرف بهار و گرما و نعمت های بیشتر در حال حرکت هستیم.

وی اضافه کرد: شب یلدا در واقع از نظر نجومی یک شب تعیینی است که خورشید در نسبت تعیینی قرار میگیرد و در آن شب بر مدار راس الجدی عمود می گردد و از فردای این شب خورشید کمی بالاتر می آید و بهترین ها نوید ها داده می گردد.

این سخنران و ادیب شناخته شده با ذکر مثال هایی از قصه ها و اشعار فارسی ضمن اشاره به اینکه زیبایی سند حقانیت همه چیز است ادامه داد: در حال حاضر بیشترین هزینه در دنیا برای زیبایی می گردد چرا که همه چیز در گرو زیبایی است و باقی چیزها را هم که انسان می خواهد برای زیبایی است.

وی با بیان اینکه امشب می خواهم راجع به سلامت در ادبیات صحبت کنم، گفت: انسان ریشه در دنیا زیبایی دارد و نشانه آن هم موسیقی، شعر، هنر و فرهنگ است. می خواهم امشب نسخه ای به شما بدهم، در اوضاع فعلی رمز حفظ سلامت جسم و جان، دور هم جمع شدن است.

الهی قمشه ای با بیان اینکه در دورهمی های محبت آمیز و خانوادگی برکات زیادی وجود دارد، اظهار نمود: می توانیم هفته ای یک روز یا دو هفته یک روز دور هم جمع بشویم و به کارهای فرهنگی بپردازیم. مثلا اول یک قطعه موسیقی روح نواز پخش کنیم، سپس یک غزل از مولانا، حافظ یا سعدی بخوانیم و بعد هم یک نفر قصه ای آموزنده روایت کند، همچنین کتاب های خوب را به یکدیگر معرفی کنیم و برای دورهمی های بعدی هم برنامه ای داشته باشیم تا همه انگیزه داشته باشند و سهم هر کس تعیین باشد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش توصیه کرد ما به عنوان خانواده های ایرانی می توانیم یک شبی را در هفته تعیین کنیم و بدور از تشریفات و تجملات پذیرایی از مهمان، دوستان و اقوام را دعوت کنیم و جنبه های فرهنگی وجودمان را ارتقا دهیم و از این شبها به طرف نور حرکت کنیم. نور میعاد نهایی همه خوبیهاست اگر نور الهی در دل انسان تابیده گردد انسان دیگر دچار هیچ غمی نمی گردد.

این مترجم و نویسنده سرشناس با اشاره به اینکه در خانه هایمان را به روی یکدیگر باز کنیم و نور زیبایی و دانایی را وارد زندگی هم کنیم، گفت: بهترین نوع عشق، عشق ورزیدن به هم نوع است. وقتی سختی ها به ما انسان ها روی می آورد باید به آغوش یکدیگر پناه ببریم و از محبت یکدیگر بهره مند بشویم.

الهی قمشه ای در انتها ابراز امیدواری کرد شب یلدا آغازی در تحول ارتباطات فرهنگی ایرانی ها باشد.

kalarena.com: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

namasho.com: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: چمدان
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7157

به "پیشنهاد الهی قمشه ای برای جشن شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد الهی قمشه ای برای جشن شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید